Ekspress Grupi müügitulu kasvas, kuid reklaamitulud vähenesid

Ekspress Grupp suurendas 2025. aasta esimeses kvartalis nii müügitulu kui ka digitaalsete tellimuste arvu kõigis kolmes Balti riigis. Meediakontserni reklaamitulu ja kasumlikkus samas kahanes.
Ekspress Grupi 2025. aasta esimese kvartali müügitulu kasvas aastases võrdluses viis protsenti, ulatudes 17,0 miljoni euroni. Samas kontserni kasum enne intresse, makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) vähenes 0,2 miljoni euro võrra 0,2 miljoni euroni. Digitaalsed tulud kasvasid samuti viis protsenti ja moodustasid 84 protsenti kontserni kogukäibest. Digitellimuste arv Balti riikides suurenes 12 protsenti, ulatudes esimese kvartali lõpuks 236 000 tellimuseni.
Käibe kasvu taga on peamiselt digitellimuste tulude suurenemine ning piletimüügiplatvormide ja digitaalsete väliekraanide mahtude kasv. Positiivse panuse andsid ka Delfi Meedia poolt 2024. aasta juulis omandatud Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskuse äritegevus ning Delfi UAB poolt valeinfo automaatseks tuvastamiseks arendatav tehisintellekti mooduli projekt.
Kontserni esimese kvartali tulemusi pärssis enim ootuspärane sesoonsus, mille tulemusena on ettevõtte kasumlikkus igal aastal esimeses kvartalis suurima surve all.
Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu lausus, et grupi tulemustele avaldas negatiivset mõju Eesti ja teiste Balti riikide ettevõtluskeskkonna üldine madalseis, mis väljendus reklaamitulude nelja protsendilises vähenemises.
"Vaatamata väljakutsetega majanduskeskkonnale näeme jätkuvalt digitellijate arvu kasvu kõigil turgudel, mis kinnitab meie digitaalse kasvu strateegia õigsust. Samuti on piletimüügi ja väliekraanide äri näidanud vastupidavust ka aeglasema majanduskasvu tingimustes. Oleme kindlad, et keskendudes kvaliteetsele sisule ja efektiivsele tegevusele, suudame oma turupositsiooni veelgi tugevdada," lausus Rüütsalu.
Aastaga sai kontsern Balti riikides juurde üle 25 000 digitellimuse, jõudes esimese kvartali lõpuks 236 000 tellimuseni. Kontserni digitaalne tulubaas põhineb üha enam digitellimuste müügitulul, mis moodustab järjest suurema korduva tulubaasi ilma täiendava müügitegevuse vajaduseta. Kontsern liigub samm-sammult oma strateegiliste finantseesmärkide suunas ja soovib aastaks 2026 pakkuda digitaalset tasulist sisu vähemalt 340 000 tellijale.
Piletimüügiplatvormide tulud kasvasid aastaga 10 protsenti. Väliekraanide äri näitas 19-protsendilist kasvu, mida toetas võrgustiku laiendamine 156 ekraanini kui ka keskmise hinna kasv ekraani kohta. Kontsern on suurendanud oma kohalolu eriti Läti turul, kus ekraanide arv kasvas aastaga 105-lt 109-le, samas kui Eestis on 47 ekraani.
Ekspress Grupi kasum enne intresse, makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) oli esimeses kvartalis 0,2 miljonit eurot, vähenedes 45 protsenti. Kasumlikkuse languse taga on Baltimaade nõrgast majanduskeskkonnast tingitud reklaamituru kahanemine ning kasvav surve sisendkuludele.
2025. aasta esimese kvartali puhaskahjumiks kujunes 1,6 miljonit eurot, mis on 31 protsenti suurem võrreldes eelmise aastaga. Puhaskahjumi suurenemist mõjutab peamiselt kontserni investeeringutest tulenev amortisatsioonikulu kasv.
31. märtsi 2025 seisuga oli kontsernil rahalisi vahendeid 8,4 miljonit eurot. 23. mail 2025. aastal toimuval korralisel aktsionäride üldkoosolekul tuleb hääletamisele kasumi jaotamise ettepanek, mille kohaselt makstakse aktsionäridele korralist dividendi 6 eurosenti aktsia kohta kokku 1,86 miljoni euro väärtuses.
AS Ekspress Grupi tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid ning pakub väliekraanide teenust Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp alustas oma tegevust 1989. aastal ja annab tööd ligi 1100 inimesele.
Toimetaja: Urmet Kook