Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Pärnus tohivad edaspidi maanduda vaid kerged lennukid
Pärnu lennujaama maandumisraja olukord on nii halb, et lennuameti ettekirjutuse järel otsustas Tallinna lennujaam, et kuuest tonnist raskemaid lennukeid Pärnus enam vastu ei võeta.
Soome turismifirma Matkavekka Eesti esinduse juhile Sülvi Mölderile tuli ootamatult teade, et tuleval aastal Pärnu lennjuaam enam tellimuslende ei teeninda. Firma on juba aastaid selliseid lende korraldanud, et just Soome põhjaosast Pärnu spaadesse puhkajaid tuua, vahendasid ERRi raadiouudised.
"Esimene uudis tuli Pärnu lennujaama direktorilt Erki Teemägilt. Õnneks ta ütles seda õigel ajal, sest meil oli endal veel lukku panemata lõplik otsus järgmiseks aastaks, et kevadised lennud pole võimalikud, kuna Pärnu lennujaam ei saa meid vastu võtta," selgitas Mölder.
Ta lisas, et Matkavekka klientide hulgas on need lennud olnud populaarsed, sest laeva ja bussiga on Pärnusse sõitmine ebamugavam. "Lisaks on see nüüd juba natuke sissetöötatud toode - inimesed on harjunud, et kevadeti meil need lennud on," lisas ta.
Juba neli aastat neid reise korraldanud Mölder ütles, et juba tänavu kevadel oli reiside korraldamine ohus. "Aga siis Soome poolne lennupartner ehk Flybe võttis ühendust Tallinna lennujaamaga, kes korraldab seda asja tegelikult," märkis ta.
Mölderi sõnul on talle jäänud selline mulje, et seda liini väga ei taheta, sest see on tülikas. "Öeldakse, et meile tuleb kunagi rong siia. Selleks ajaks on see põlvkond inimesi, kes praegu lendaks, juba ära surnud," tõdes Mölder.
Erki Teemägi ütles, et päris tööta lennujaam lennuraja kehvale seisule vaatamata siiski ei ole, kuid pärast lennuameti ettekirjutust otsustati siiski mitte riskida. "Pärnu lennujaam on endiselt avatud ka üldlennunduse lendudele - peamiselt eralennud, kiirabilennud, päästeõppelennud. Kindlasti on mõned päevad, kus ei toimu mitte midagi, aga keskmiselt on aastas üldlennunduse lendusid 300 ringis, kommertslendusid on 800-850 kanti. Seega iga päeva peale statistiliselt midagi jätkub," selgitas Teemägi.
Tema sõnul ei ole lootus lennuraja renoveerimise osas veel päris kustunud, sest Euroopa rahade saajate nimekiri on veel lahtine.
"Esimene uudis tuli Pärnu lennujaama direktorilt Erki Teemägilt. Õnneks ta ütles seda õigel ajal, sest meil oli endal veel lukku panemata lõplik otsus järgmiseks aastaks, et kevadised lennud pole võimalikud, kuna Pärnu lennujaam ei saa meid vastu võtta," selgitas Mölder.
Ta lisas, et Matkavekka klientide hulgas on need lennud olnud populaarsed, sest laeva ja bussiga on Pärnusse sõitmine ebamugavam. "Lisaks on see nüüd juba natuke sissetöötatud toode - inimesed on harjunud, et kevadeti meil need lennud on," lisas ta.
Juba neli aastat neid reise korraldanud Mölder ütles, et juba tänavu kevadel oli reiside korraldamine ohus. "Aga siis Soome poolne lennupartner ehk Flybe võttis ühendust Tallinna lennujaamaga, kes korraldab seda asja tegelikult," märkis ta.
Mölderi sõnul on talle jäänud selline mulje, et seda liini väga ei taheta, sest see on tülikas. "Öeldakse, et meile tuleb kunagi rong siia. Selleks ajaks on see põlvkond inimesi, kes praegu lendaks, juba ära surnud," tõdes Mölder.
Erki Teemägi ütles, et päris tööta lennujaam lennuraja kehvale seisule vaatamata siiski ei ole, kuid pärast lennuameti ettekirjutust otsustati siiski mitte riskida. "Pärnu lennujaam on endiselt avatud ka üldlennunduse lendudele - peamiselt eralennud, kiirabilennud, päästeõppelennud. Kindlasti on mõned päevad, kus ei toimu mitte midagi, aga keskmiselt on aastas üldlennunduse lendusid 300 ringis, kommertslendusid on 800-850 kanti. Seega iga päeva peale statistiliselt midagi jätkub," selgitas Teemägi.
Tema sõnul ei ole lootus lennuraja renoveerimise osas veel päris kustunud, sest Euroopa rahade saajate nimekiri on veel lahtine.
Toimetaja: Merili Nael