Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Karin Paulus: tarbija ei leia eesti disaini üles
Eesti disaini on keeruline kaubandusvõrgust leida, sest seda müüakse uskumatult vähestes kohtades, ütles disainiajaloolane ja -kriitik Karin Paulus.
Paulus rääkis saates "Jüri Üdi klubi", mille teemaks oli seekord disain, et eesti disain on muljetavaldav, ent seda kasutatakse nukralt vähe.
"Inimene ei leia eesti disaini üles, kuna seda lihtsalt ei ole eriti meie ümber. Teiseltpoolt ei taha Eesti firmad eesti disainereid rakendada, kuna nad on üldiselt liiga pisikesed," ütles ta.
Pauluse hinnangul võiksid disainerid olla ettevõtlikumad ja tragimad, samas ei ole enesemüümine eestlaste tugevus.
"Teisalt on ka firmade puhul sageli nii, et just sinna, kuhu võiks investeerida ehk toodete arendusse, ei kiputa panustama. Seetõttu jääbki see asi soiku," nentis Paulus ja lisas, et paraku on ka majandusolud hetkel täbarad.
Disainiajaloolane märkis, et kapitalistlikes oludes tuleb ettevõttel võidelda mitte ainult kohalikul turul, vaid kogu maailma tööstustega, ning vähe on nii julgeid ettevõtteid, kes on valmis riskima. Ta tõi välja, et kui iga Soome naine kannab Marimekko moonimustriga rahakotti või kummikuid, miks ei võiks siis Eestis samalaadse staatusega olla Marat. "Ometi nad ei paista välja. On tagasihoidlik, et mitte öelda igav," nentis Paulus.
Tema sõnul on eesti disaini müügil uskumatult vähestes kohtades ja see on eelkõige vähestele mõeldud hüve. Tegelikkuses aga võiks eesti disaini osta ka vaesem inimene ning seda ei peaks kohtama üksnes presidendi vastuvõtul.
"Inimene ei leia eesti disaini üles, kuna seda lihtsalt ei ole eriti meie ümber. Teiseltpoolt ei taha Eesti firmad eesti disainereid rakendada, kuna nad on üldiselt liiga pisikesed," ütles ta.
Pauluse hinnangul võiksid disainerid olla ettevõtlikumad ja tragimad, samas ei ole enesemüümine eestlaste tugevus.
"Teisalt on ka firmade puhul sageli nii, et just sinna, kuhu võiks investeerida ehk toodete arendusse, ei kiputa panustama. Seetõttu jääbki see asi soiku," nentis Paulus ja lisas, et paraku on ka majandusolud hetkel täbarad.
Disainiajaloolane märkis, et kapitalistlikes oludes tuleb ettevõttel võidelda mitte ainult kohalikul turul, vaid kogu maailma tööstustega, ning vähe on nii julgeid ettevõtteid, kes on valmis riskima. Ta tõi välja, et kui iga Soome naine kannab Marimekko moonimustriga rahakotti või kummikuid, miks ei võiks siis Eestis samalaadse staatusega olla Marat. "Ometi nad ei paista välja. On tagasihoidlik, et mitte öelda igav," nentis Paulus.
Tema sõnul on eesti disaini müügil uskumatult vähestes kohtades ja see on eelkõige vähestele mõeldud hüve. Tegelikkuses aga võiks eesti disaini osta ka vaesem inimene ning seda ei peaks kohtama üksnes presidendi vastuvõtul.
Toimetaja: Karin Koppel