Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Türi-Viljandi raudteelõigu renoveerimine on lõppenud
Viljandi ja Türi vaheline raudteelõik on renoveeritud, uusaastapäeval avatakse see reisirongiliikluseks.
Sõiduaeg Viljandist Tallinna lüheneb järgmisest suvest ja taastuvad kaubaveod, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Edelaraudtee korraldas täna Türist Viljandisse avasõidu, näitamaks, et kohv ei loksu enam rongis maha ja Viljandi-Tallinna rongidele on lisatud mugavamad esimese klassi vagunid.
Türi-Viljandi lõik kuulub Edelaraudteele ja sisuliselt oli kaks valikut - kas see renoveerida või tulevikus hoopis sulgeda, sest raudtee kehv olukord ja alla 60-kilomeetrine tunnikiirus poleks kellelegi sobinud. Nüüd on aga 52 kilomeetri pikkusele lõigule paigaldatud 82 000 uut liiprit ning välja vahetatud kõik - nii liiprid, rööpad kui ka killustik. Kokku investeeriti sellesse üle 22 miljoni euro.
Raudteelõigu avamisele kogunenud rahvas usub, et nüüd on taas põhjust rongiga rohkem sõita.
"Kakskümmend aastat pole vist küll rongi peale saanud. Aga nüüd hakkame käima. Nüüd on mugavam ja parem sõita ikka," ütles Raivo.
"Vanasti sai kogu aeg sõidetud. Aga nüüd oleme autoga sõitnud. Rong läheb [Tallinna] kaks ja pool tundi, autoga saab kahega.," rääkis Siina.
Õpilastel on just eriti hea ja lapselapsed ja - nüüd saavad kõik rongiga koju tulla.
"2012 on kavas sellel raudteelõigul saavutada kiirus 120 km/h, mis tähendab, et Tallinna-Viljandi reisirongid hakkavad sõitma 15 minutit kiiremini kui on olnud varasemad graafikud. Ja ma usun, et see suurendab reisijaskonda, mis niikuinii Tallinna-Türi-Viljandi lõigul on Edelaraudtee suurim. Siin tehakse umbes 600 000 sõitu aastas," rääkis Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka.
Viljandi linnavolikogu esimees Tarmo Loodus hõikas üle jaamaesise, et ka Rail Baltic võiks hakata sõitma läbi Viljandi. Viljandlasest põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder ütles, et lõplikku trassivalikut pole veel tehtud.
"Mäletame ju aega, kus üle Pärnu ja Mõisaküla toimus raudteeliiklus, ja ka Viljandist Mõisakülla läks kitsarööpmeline raudtee, mis on ju kilometraažilt kõige otsem tee. Nii et midagi pole välistatud, aga kõik peab tuginema siiski majanduslikule analüüsile," ütles Seeder.
Esmaspäevast neljapäevani sõidab reisirong Viljandi ja Tallinna vahel kaks korda päevas mõlemas suunas, nädalalõppudel on päevas kolm reisi. Nüüd võib hoogustuda ka kaubavedu, mis on paljude Viljandimaa ettevõtete jaoks väga oluline.
Edelaraudtee korraldas täna Türist Viljandisse avasõidu, näitamaks, et kohv ei loksu enam rongis maha ja Viljandi-Tallinna rongidele on lisatud mugavamad esimese klassi vagunid.
Türi-Viljandi lõik kuulub Edelaraudteele ja sisuliselt oli kaks valikut - kas see renoveerida või tulevikus hoopis sulgeda, sest raudtee kehv olukord ja alla 60-kilomeetrine tunnikiirus poleks kellelegi sobinud. Nüüd on aga 52 kilomeetri pikkusele lõigule paigaldatud 82 000 uut liiprit ning välja vahetatud kõik - nii liiprid, rööpad kui ka killustik. Kokku investeeriti sellesse üle 22 miljoni euro.
Raudteelõigu avamisele kogunenud rahvas usub, et nüüd on taas põhjust rongiga rohkem sõita.
"Kakskümmend aastat pole vist küll rongi peale saanud. Aga nüüd hakkame käima. Nüüd on mugavam ja parem sõita ikka," ütles Raivo.
"Vanasti sai kogu aeg sõidetud. Aga nüüd oleme autoga sõitnud. Rong läheb [Tallinna] kaks ja pool tundi, autoga saab kahega.," rääkis Siina.
Õpilastel on just eriti hea ja lapselapsed ja - nüüd saavad kõik rongiga koju tulla.
"2012 on kavas sellel raudteelõigul saavutada kiirus 120 km/h, mis tähendab, et Tallinna-Viljandi reisirongid hakkavad sõitma 15 minutit kiiremini kui on olnud varasemad graafikud. Ja ma usun, et see suurendab reisijaskonda, mis niikuinii Tallinna-Türi-Viljandi lõigul on Edelaraudtee suurim. Siin tehakse umbes 600 000 sõitu aastas," rääkis Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka.
Viljandi linnavolikogu esimees Tarmo Loodus hõikas üle jaamaesise, et ka Rail Baltic võiks hakata sõitma läbi Viljandi. Viljandlasest põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder ütles, et lõplikku trassivalikut pole veel tehtud.
"Mäletame ju aega, kus üle Pärnu ja Mõisaküla toimus raudteeliiklus, ja ka Viljandist Mõisakülla läks kitsarööpmeline raudtee, mis on ju kilometraažilt kõige otsem tee. Nii et midagi pole välistatud, aga kõik peab tuginema siiski majanduslikule analüüsile," ütles Seeder.
Esmaspäevast neljapäevani sõidab reisirong Viljandi ja Tallinna vahel kaks korda päevas mõlemas suunas, nädalalõppudel on päevas kolm reisi. Nüüd võib hoogustuda ka kaubavedu, mis on paljude Viljandimaa ettevõtete jaoks väga oluline.
Toimetaja: Heikki Aasaru