Viru Keemia Grupp hakkab põlevkivi konveieriga transportima ({{commentsTotal}})

Viru Keemia Grupp hakkab Ojamaa kaevandusest uttegeneraatoritesse põlevkivi transportima maapealse konveieri abil, mis on vähem kulukas ja keskkonnasõbralikum kui auto- või raudteetransport.
Ei automüra ega vedurivilesid ja rongirataste kolinat. Vaikse sahina saatel sõidab 700 tonni põlevkivi tunnis Ojamaa kaevandusest 12,5 kilomeetri kaugusele Viru Keemia Grupi õlivabrikutesse. 700 tonni põlevkivi tunnis on suur kogus, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Selleks oleks vaja 100 autot või 50 raudteevagunit," ütles VKG juhatuse liige Margus Kottise ja lisas, et selleks tulnuks ehitada raudtee ja maantee.

Konveierilint liigub kiirusega neli meetrit sekundis. Seega jõuab põlevkivi kaevandusest tehasesse 52 minutiga. Aega kulub veidi rohkem kui autoga, aga pideva protsessi puhul pole see oluline. Konveier ei käi 24, vaid 21 tundi ööpäevas, seega on veidi aega ka hoolduseks.

Ehitusloa saamiseks pidi Viru Keemia Grupp tegema koostööd kuue omavalitsusega. Mäetaguse vallavanema Aivar Surva arvates on tegemist keskkonnasõbraliku rajatisega.

"Põlvekivi trasnportimiseks on see päris hea lahendus ja me ootasime seda päris pikka aega, sest autodega vedamine oli inimestele ikka päris kannatus. Eriti kui on põuane aega ja tolmab. Võib arvata, mis tingimustes tuleks elada, kui sul on pidevalt tolm üleval," nentis Surva.

Metsloomaradadele on ehitatud tunnelid ja ülekäigusillad. Rajatise keskkonnasõbralikkust kiitis ka keskkonnaminister Keit Pentus.

Konveier läks maksma 14 miljonit eurot. Raudtee ehitamine oleks tulnud odavam, kuid ülalpidamiskulud oleksid olnud suuremad. Samuti oli karta omavalitsusjuhtide suurt vastuseisu uue raudtee ehitamisele.

Toimetaja: Karin Koppel



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: