Kagu-Eesti rongiliiklus ootab varjusurmast välja toomist ({{commentsTotal}})

Aastaid on Orava raudteejaam olnud Kagu-Eesti reisirongiliikluse tupikuks, kuid kui Koidula piirijaam järgmisel aastal valmis saab, muudab see tunduvalt olukorda Kagu-Eesti reisirongiliikluses.
Koidula raudteepiirijaama valmimine tõotab kardinaalseid muudatusi Kagu-Eesti ühistranspordivõrgus, kuna see avab võimaluse reisirongide liikluseks. Juba praegu käib hange Tartu ja Orava vahelisele lõigule uute reisiooteplatvormide rajamiseks, millega Eesti Raudtee tegeleb lähiaastatel kogu riigis, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Võrus on rööpad nii rohtu kasvanud, et ainult punased foorid annavad neist aimu. Linnapea Ülo Tulik ütles, et nad ootavad Koidula jaama valmimist, et ka Võru inimesed liikuda saaksid.

"Praegu võib öelda, et ikkagi tavapärane on, et Võru inimesed sõidavad bussiga Tartusse ja sealt edasi rongi peale. Sest rongiga sõita on mugavam, rongiga sõita on odavam," märkis Tulik.

Praegu pole Tartust lõuna pool suletud jaamahoonete asemel isegi korralikke ooteplatvorme. Hetkel ainsa istepingiga raudteejaamast Vastse-Kuustes tuleb päevas rongile mõni üksik inimene.

"Kui midagi muutuks, kui tuleksid uued liinid, siis võimalik, et oleks kasutajaid rohkem," arvas Vastse-Kuuste vallavolikogu esimees Inge Kalle.

Suvel ongi reisijaid rohkem, kui käigus on niinimetatud turisti- või seeneliste rongid.

Rongipeatused jäävad bussiliiklusest eemale

Orava vallavanem Ülo Plakso pidaski üheks võimaluseks rohkem reisijaid rongi kasutama meelitada turismi. "On ju Põlvamaal turismi poolest sellised tuntud kohad nagu Kiidjärve, Taevaskoja, Piusa koopad ja koobastiku looduskaitseala," tõi ta välja.

Reisirongiliikluse taastumisega võib päevakorda kerkida selle sidumine bussiliiklusega. Nii Orava kui ka Vastse-Kuuste platvormid jäävad ka pärast renoveerimist bussipeatusest mitmesaja meetri kaugusele. Põhjuseks platvormi nihutamise kallidus.

"Me peaks seal ümberseadistama ülesõidusignalisatsiooni, liiklusjuhtimise ja nii edasi. See projekti maksumus ise võib küündida mitmesse miljonisse," lausus Eesti Raudtee pressiesindaja Urmas Glaase.

Võrus asub bussijaam rongijaamast suisa paari kilomeetri kaugusel, kuid linnapea hinnangul pole maaliinide rongijaama kaudu suunamine probleem. Lahtiseks jääb vaid mitmete raudteejaamahoonete saatus, mida piletikassa ega ootesaalina pole ka pärast reisiliikluse taastumist otstarbekas üleval pidada.

Hoonete omanik Eesti Raudtee on mitmel pool toetanud nende muutmist näiteks päevakeskusteks.

Toimetaja: Karin Koppel



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: