Linnaarhitekt Tartu bussijaama ümberehitust ei kooskõlastanud

$content['photos'][0]['caption'.lang::suffix($GLOBALS['category']['lang'])]?>
Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Tartu linnavolikogu suunas eilsel istungil arutlusel olnud Tasku laienduse ja bussijaama ümberehituse planeeringu avalikule arutelule. Linnaarhitekt dokumendile aga kooskõlastust ei andnud, sest eskiisprojekti planeeringuga võrreldes tekib kahtlus, kas kõik planeeringus lubatu ikka hoonesse tegelikult ka ära mahub.

Kui veel nädala alguses oli Tartu linnavolikogus opositsiooni kuuluvat valimisliitu Vabakund esindav Jüri-Ott Salm seisukohal, et bussijaama planeeringu puhul on saadud halbade valikute seast siiski rahuldav tulemus, siis volikogu toimumise ajaks olid tema seisukohad muutunud. Salmi sõnu olid viimasel arengu - ja planeeringu komisjoni koosolekul linnavalitsuse esitatud materjalid puudulikud, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Planeeringu lähetülesanne ütleb, et reisijate teenindamiseks ette nähtud ala peab olema vähemalt 850 ruutmeetrit. Eskiisprojektilt üle mõõtes sai aga linnaarhitekt Elo Kiivet selleks üksnes 750 ruutmeetrit.

"Seal on vastuolu planeeringu ja projekti vahel ja on tõsine kahtlus, kas planeering sellisel kujul nagu see lähteülesandes oli sätestatud, et see sinna ära mahub," rääkis Kiive.

Teiseks tekitas küsimusi busside peatumisala kõrgus hoone sees.

"Me ei tea, kui suur on busside manööverdamisala kõrgus. Esialgses versioonis oli selleks seatud 3,6 meetrit, mis ei lähe kooskõlla erinevate standarditega ja jätab ka küsimuse selle kohta, kas bussid üldse mahuvad sinna alla," ütles Jüri-Ott Salm.

Planeeringuala abilinnapea Jarno Laur bussijaama pindala puudutava kriitikaga nõus ei olnud, kinnitades, et eskalaatorite ala on siiski ooteala arvestustest välja jäetud. Küll aga tunnistas ta eksimust seletuskirjas toodud manööverdusala kõrgusmõõtudes.

"Ma eeldan, et tegu on trükiveaga. Kõrgused 3,5 ja 3,6 meetrit on ilmselgelt absurdsed. Vead on näha ka tegelikult bussijaama asendiplaanilisest lahendusest, kus on näha, et lae kõrgus on minimaalselt 5 meetrit ja see number tõele juba palju lähemal," ütles Laur ja lubas vead kindlasti ära parandada.

Bussijaama ja Tasku keskuse ümberehitust puudutav planeering peaks jõudma avalikule väljapanekule märtsi keskel.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: