Pressinõukogu taunis Eesti Päevalehe invaparkimiskaartide artiklit ({{commentsTotal}})

Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Pressinõukogu arutas Põhja-Tallinna linnaosa vanema asetäitja, keskerakondlase Priit Kutseri kaebust Eesti Päevalehe invaparkimiskaartide artiklile ja leidis, et leht rikkus head ajakirjandustava.

Pressinõukogu hinnangul rikkus Eesti Päevaleht ajakirjanduseetika koodeksi punkti, mis näeb ette, et pealkirjad ja juhtlaused ei või auditooriumi eksitada.

Artikli pealkiri „Sigadus: linnaametnikud jagasid omadele invaliidi parkimiskaarte“ ja esimene lõik viitasid sellele, et invaliidi parkimiskaarte on jagatud mitmele ametnikule, kuid artiklis oli nimetatud vaid Priit Kutserit, kellel oli kaardi saamiseks õigus.

Samuti rikkus leht koodeksi punkti, mis näeb ette, et ajakirjandusorganisatsioon kannab hoolt selle eest, et ei ilmuks ebatäpne, moonutatud või eksitav info. Pressinõukogu märkis, et artiklis avaldati Priit Kutseri kohta ebaõigeid fakte, sest tegelikkuses on tal õigus invaliidi parkimiskaardile.

Priit Kutser esitas kaebuse mullu 16. oktoobril avaldatud artikli peale „Sigadus: linnaametnikud jagasid omadele invaliidi parkimiskaarte“ ja 17. oktoobril ilmunud juhtkirja „Vilepuhuja saatus“ peale.

Artikkel ja juhtkiri räägivad Tallinna transpordiametis võimalikust parkimislubade althõlma jagamisest ja IRL-i kuuluvast linnatranspordi peaspetsialistist, kes tundis huvi invaliidide parkimiskaartide väljastamise vastu.

Lehe väitel pahandas see tema ülemusi ja nüüd on plaanis algatada tema suhtes juurdlus. Artiklis tuuakse ka välja, et Priit Kutseril on kaks parkimiskaarti, kuigi lehe väitel alust nende saamiseks ei olnud.

Kutser leidis, et artikli pealkiri eksitab lugejaid, sest parkimiskaarte ei ole kellelegi „jagatud“. Kutser märkis, et tal on õigus omada invaliidi parkimiskaarti ja tal on selle kohta vastav dokument, mille ta ka pressinõukogule esitas.

Kutser lisas, et sai ajakirjanikult e-kirja artikli ilmumisele eelnenud päeval ja vastas kohe samal päeval ning seega ei vasta tõele artiklis väidetu, et ta lehele ei vastanud.
Samuti leidis Kutser, et talle on tekitatud põhjendamata kannatusi, sest on avaldatud delikaatseid isikuandmeid. Ka ei olnud Kutser rahul, et juhtkirjas on nimetatud teda abilinnapea Taavi Aasa nõunikuks.

Eesti Päevaleht märkis, et artiklis ei ole juttu konkreetsest puudest või haigusest, mis Kutrserit vaevab, vaid avaldatud üksnes fakt, et ta kasutab puudega isiku parkimiskaarti.
Leht lisas, et ajakirjanik püüdis terve nädala jooksul korduvalt nii meili kui ka telefoni teel Kutseriga kontakti saada, kuid too ei vastanud.

Ajakirjanik saatis viimase kirja artikli ilmumisele eelneva päeva lõuna ajal ja Kutser vastas sellele õhtul, kui leht oli juba trükki läinud. Leht avaldas Kutseri vastuse põhiartikliga samal päeval veebis.

Leht märkis, et artikkel ja juhtkiri toetuvad kindlatele ja avalikustatud allikatele ja Kutser on ka ise kinnitanud, et tal oli kaks kaarti.

Eesti Päevaleht avaldas Pressinõukogu otsuse täna nii paberlehes kui ka veebis.

 

Toimetaja: Marek Kuul



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: