Eesti haridusteadlased koolitavad tuhandeid õpetajaid üle Euroopa

$content['photos'][0]['caption'.lang::suffix($GLOBALS['category']['lang'])]?>
Kompassi ehitamine teaduskeskuses on osa uurimuslikust õppest. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Täna kogunesid Tartu Ülikooli haridusuuenduskeskusesse 13 riigi pedagoogid, et arutada, kuidas arendada koolides uurimuslikku õpet.

Tegemist on suure projekti avakoosolekuga, mille vältel saavad teadmisi ja kogemusi uurimusliku õppe kohta enam kui 1100 õpetajat ning 23 000 õpilast üle Euroopa.

„Näiteks tuleb õpilasel ülesande lahendamiseks külastada teaduskeskust või muuseumi. Uurimusliku õppe veebikeskkonnast saab ta töö, kus ta peab põneva loo põhjal sõnastama probleemi, mida ta ise teaduskeskuses või muuseumis lahendama hakkab,“ kirjeldas tehnoloogiahariduse professor Margus Pedaste uurimusliku õppe olemust.

Erinevaid ülesandeid saab õpilane lahendada ise, õpetaja või perekonna toel ning vastavalt õpilase teadmistele ja oskustele tunnustatakse teda väljatöötatud auhindamise süsteemi alusel.

Täna alanud „Uuringulaeka“ avakoosolek kestab 6. märtsini. Koosoleku eesmärk on ühiselt jõuda esimestel aastatel tehtavate tööde sisuliste kokkulepeteni.

Projekti lõpuks peaks olema olemas Teaduslaeka platvorm, kus saab lahendada ülesandeid ning kus õpetajad ja õpilased kohtuvad.

Neli aastat vältava koolituse, uurimistöö ning kogemuste vahetamise vältel saavad uurimusliku õppe koolituse 1100 õpetajat ning tuhanded õpilased. See läheb kokku maksma 2,8 miljonit eurot.

Toimetaja: Marju Himma

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: