Eesti inimesed kulutavad 20 miljonit eurot kuus internetis ostlemisele
Eestlaste 20 miljonist e-poodides kulutatud eurost liigub suur osa välismaale, sest Eesti e-poodide hulka pole veel suurettevõtteid tulnud.
Eesti e-kaubanduse liidu juhatuse aseesimees Henrik Aavik selgitas "Terevisioonile", et eestlased armastavad väga palju internetist kaupu osta. Eesti pole maailmas esirinnas, kuid me pole ka teistest väga maha jäänud, nentis Aavik.
Aavik rääkis, et ligikaudu 12 protsenti eestlastest midagi e-poest tellinud ning see hulk on kasvamas.
Eesti internetipoodidel ei ole oluliselt palju hinnaeeliseid jaemüügikauba ees. Kõige kiiremini kasvab välismaalt kaupade tellimine. Kohalikest e-poodidest tellitakse vähem pigem kitsa kaubavaliku tõttu.
Eesti jõulised brändid, mis suudavad hindu kontrollida, ei ole läinud e-kaubandusse. Eesti kohalikud e-poed on väikesed ega ole seetõttu e-kaubanduse suurtegijatega konkurentsivõimelised.
Samas ei usu Aavik, et kaubanduskeskused e-kaubanduse tõttu ilma jääksid. "Ma ei ennustaks üleöösurma kogu jaekaubandusele interneti toel." Ta leiab, et pigem lisanduvad kaubanduskeskustele ka meelelahutus- ja vabaajakeskuste funktsioonid.
Samuti eelistavad inimesed jaekaubanduspoode selleks, et käia oma käega katsumas kaupa, mida hiljem saab tellida e-poest.
Aaviku sõnul kasvab ka tarbijate usaldus e-poodide vastu, sest küllalt palju on esinenud juhtumeid
Mida ostetakse?
Kõige paremini hakkasid internetis müüma asjad, mille katsumine ei olnud väga oluline, näiteks CD-plaadid.
Mida paremaks lähevad ekraanide resolutsioonid, seda rohkem on hakatud ostma ka esemeid, mida tavaliselt käidi poes vaatamas ja katsumas. Kõige kiiremas kasvus on mood – rõivad ja mööbel aga ka elektroonika.
Toimetaja: Marju Himma