Digipöördeks otsitakse konkursiga kaheksat pilootkooli
Tallinna ülikool kuulutas koostöös Samsungiga välja konkursi leidmaks pilootkoole digipöörde läbiviimiseks Eesti üldhariduskoolide seas.
Digipöörde eesmärk on, et aastaks 2020 on vähemalt pooled Eesti koolidest digipöörde läbi viinud ja koolides kasutatakse personaalseid nutiseadmeid, et targemini õppida, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Üks digipöörde eestvedajaid, Tallinna ülikooli haridustehnoloog Mart Laanpere selgitas, et kaheksa pilootkooli saavad osaleda Ülikooli pakutaval koolitusel alates juunist kuni novembrini.
"Paralleelselt selle koolitusega nad peavad kohe hakkama ellu viima siis enda arendusprojekti, seda visiooni, mille nad konkursile esitasid. Novembri lõpuks peaks neil olema juba mingi esimene faas digipöördest oma kooli tasandil juba ellu viidud," lausus Laanpere.
Koolidele pakutakse tuge, nõu ja koolitust, et õppeasutused suudaks muuta oma senist praktikat, õppekavu ja reegleid. Võimalusi, mida pilootkooliks konkureerijad pakkuda võiks, on palju.
"Ma kujutan ette, et näiteks mõni kool võiks otsustada hakata tahvelarvutite abil õpetama esimeses, neljandas ja seitsmendas klassis, nii nagu õppekava juurutatakse. Need on ka klassid, kus juba mingi digitaalne õppevara on olemas kirjastuste poolt," selgitas Tallinna ülikooli haridustehnoloog.
Vormsi lasteaed-põhikooli direktor Veikko Kõrv kinnitas, et tema kool kirjutab kindlasti projekti, kuigi väikese kooli šansid väljavalituks osutuda on väikesed. Tema fokusseeriks kogu tegevuse ikkagi esimesse kooliastmesse.
"Kui täna räägitakse, et me ootame uut õpilast ja kohe-kohe tuleb kooli uus õpilane, kes oskab kasutada tehnoloogiat juba praegu õpetajast paremini ja hakkab kohe väga hästi õppima, siis tegelikkus näitab, et ega ikka ei oska küll," rääkis Kõrv.
Ta märkis, et kui laps ei oska nutiseadmega suurt midagi peale Youtube'ist videote vaatamise ja mängude mängimise teha, võib see hoopis õppimist takistada.
Vormsi lasteaed-põhikooli direktori hinnangul tuleb lapsele varakult näidata, kuidas saab nutiseadmete abil otsida vastuseid küsimustele ja end arendada. Praegu jäävad tema hinnangul lastel paljud nutiseadmete võimalused kasutamata.
Kaheksa kooli tulemusi hinnatakse novembri lõpul ja parim saab Samsungilt 10 000 euro väärtuses preemia. Ehkki programmi rahastab Samsung, ei puuduta see ainult nende nutiseadmeid.
Laanpere hinnangul on nutiseadmed enam kui pooltel õpilastest. Nutiseadmete osas võiks tema sõnul appi tulla ka koolid ja omavalitsused.
Toimetaja: Anna-Liisa Villmann