Omanike keskliit tahab Rail Balticu suunamist läbi loodava Nabala kaitseala

$content['photos'][0]['caption'.lang::suffix($GLOBALS['category']['lang'])]?>
Nabala piirkonda jääb kuulus Tuhala nõiakaev. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Koduomanikke esindav liit leiab, et Rail Balticu trass võiks kulgeda läbi praktiliselt asustamata ja liidu hinnangul looduslikult väheväärtusliku Nabala kavandatava looduskaitseala.

Liit tegi peaminister Taavi Rõivasele ja valitsusele ettepaneku peatada ajutiselt Nabalasse looduskaitseala loomine ja teha täiendav ekspertiis, mis arvestaks lisaks fauna ja floora kaitsele ka piirkonna majanduslikke ja sotsiaalseid mõjusid.

Liidu volikogu esimehe Anto Raukase sõnul on liidu poole pöördunud paljud murelikud koduomanikud seoses Rail Balticu võimaliku trassi kulgemisega läbi tiheasustusala.

Raukase sõnul oleks mõistlik Rail Balticu rajamisel lähtuda põhimõttest, et mida kaugemal on kiirraudtee tiheasustusest ja kodudest, seda parem.

Liit märkis, et raudteetrassi 13A, mis möödub Nabalast Tallinna poolt, jääb trrassikoridorile (350 m) umbes 1100 hoonet ja raudteemaale (40 m) 10 hoonet, siis 10ndatele trassidele ehk läbi Nabala, jääb vastavalt 608 ja 6 hoonet.

Koduomanike vaatevinklist on arvestatavateks alternatiivideks ka trassid 13B, 13C ja 13D, mille teele jääb hooneid samas suurusjärgus Nabala trassiga, kuid siin võib takistuseks saada maksumuses, sest esialgsed hinnangud näitavad, et ehitusmaksumus on umbes 30 miljonit eurot rohkem ja sotsiaalmajanduslik kulu 30 aasta pikkusele perioodile on umbes 37 miljonit eurot suurem kui Nabala trassil.

Raukase sõnul tugineb keskkonnaministeeriumi Nabala kaitseala rajamise ettepanek professor Kalev Sepa tööl "Ekpertiis Nabala looduskaitseala moodustamise põhjendatusele ja kavandatavate piirangute otstarbekusele", kuid selles puudub täielikult sotsiaalse ja majandusliku mõju hinnang.

Raukase kinnitusel on ka vanemaid uuringuid, kuid kusagil pole esitatud soovitust rajada kaitseala ja samuti piirduvad need ainult looduskeskkonna mõjude hindamisega ja see pole kindlasti piisav, et igasugusele majandustegevusele kriips peale tõmmata sealhulgas Rail Balticu trassile.

Toimetaja: Marek Kuul

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: