Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

Parts: riik saaks parvlaevad kuuga

Foto: Postimees/Scanpix

Majandusminister Urve Palo põhjendas eilset parvlaevade ostmise otsusest loobumist sellega, et kaks aastat on võib olla liiga lühike aeg nelja laeva ostmiseks või ehitamiseks. Endine majandusminister Juhan Parts aga ütles, et riik saaks parvlaevad kätte ka kuuga. Tallinna Sadamale hankel osalemise kohustuse taga võib Partsi sõnul olla midagi hämarat.

Valitsus toetas eile Palo ettepanekut, mille järgi hakatakse saarte ja mandri vahelistele liinidele otsima operaatorit, kellel on laevad juba olemas. 

"Selle otsusega, mille oli eelmine valitsus eelmisel sügisel teinud, pidin ma minema muutuse teele, sest kaotatud on niivõrd palju aega ja täna puudub mul igasugune kindlustunne, et kui me täna läheksime praame ostma, siis 2016. aasta sügisel ka laevaliiklus mandri ja saarte vahel käiks," selgitas minister "Terevisioonis".

Uue kava järgi kuulutatakse veel sel kuul välja Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu parvlaevaliinide hange. Kümneaastane lepinguperiood algab esimesel oktoobril 2016. Hanke võitjaga sõlmitud lepingusse lisatakse, et riik võib lepingu lõppedes praamid välja osta, vahendasid ERRi raadiouudised.

Juhan Partsi sõnul ei tasu Urve Palo viidet ajakriitilisusele tõsiselt võtta.

"2,5 aastat on üsna piisav aeg, sest meie valitsuse plaan oli teha hange ostmiseks või ehitamiseks ja kui oleks hankele tulnud ka ostupakkumisi - ja tõenäoliselt oleks tulnud -, siis ei oleks üldse mingit ajaprobleemi. Riigil oleks kuu ajaga need vajalikud laevad olemas ja neljas laev tuleks Hiiumaale ehitada. See aja jutt on lihtsalt tanki pandud ministri katse hämada," rääkis Parts.

Tema sõnul ei muuda midagi ka see, et Tallinna Sadamale pannakse kohustuseks hankel osaleda.

"See on täielik rumalus. Millega see Tallinna Sadam seal hankel osaleb? Tal on ju vaja laevu. Arvan, et see on hämamiseks mõeldud punkt. Ma ei usu, et Tallinna Sadam üldse kavatseb midagi teha, ta ei saagi midagi teha, sest tal pole mõtet investeerida laevadesse ilma selgete tagatisteta. Rääkimata sellest, et tegemist on riigile kuuluva äriühinguga," rääkis endine minister.

"Riigile läheb see kindlasti kallimaks. See on päris suure hinnalipikuga otsus. Kas seal taga on midagi hämarat? Ma julgeks arvata, et on. Seda võiks kapo ja riigikontroll uurida," lisas ta.

Praegu korraldab praamiühendust saartega Vjatšeslav Leedole kuuluv Saaremaa Laevakompanii. Ettevõtte juhatuse esimees Tõnis Rihvk ERRi raadiouudistele valitsuskabineti otsust kommenteerida ei tahtnud, öeldes, et ei ole veel dokumenti näinud.

Tallinna Sadama nõukogu liikme Remo Holsmeri sõnul koguneb nõukogu esmaspäeval ja siis seda küsimust arutatakse.

"Mina saan aru, et Tallinna Sadam peaks tegema otsuse parvlaevade soetamiseks ning osalema opereerimishankel ja kui hankel teeb Tallinna Sadam parema pakkumise kui teised, siis ka need laevad soetama," selgitas Holsmer.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: