Kontrollist selgus, et vaid üks teeobjekt üheteistkümnest oli kvaliteetselt ehitatud ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Mitmed viimaste aastate tee-ehitused on tehtud kehvasti, selgus maanteeameti korraldatud kontrollist. Täna avaldas amet probleemsete objektide nimekirja.

Maanteeamet uuris kokku 11 objekti, mille puhul jäi varasemalt silma, et tee laguneb kummalisel kombel eriti palju. Kontrolli tulemused olid kõike muud kui rõõmustavad: 11 objektist 10 puhul leiti, et tee oleks tulnud paremini ehitada.

Vaid ühe objekti, Ruu-Ihasalu teelõigu puhul jõuti järeldusele, et probleem oli tellija ehk maantee-ameti poolne, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Tänane olukord on selline, et me andsime ehitajatele nüüd kodutöö. Nemad võtsid need materjalid kaasa ja me ootame neid tagasi ettepanekutega, kuidas siis konkreetsetes kohtades, kus need proovid on võetud, need puudused likvideerida," ütles maanteeameti juht Aivo Adamson.

Eesti Asfaldiliidu ja Lemminkäinen Eesti juht Sven Pertens leiab, et kontrolli tulemustest ei saa teha paikapanevaid järeldusi, et kõik on halvasti ja valesti ning et Eestis teed ehitada ei osata.

"Iga suurem ettevõte ehitab iga aastaselt kümnete viisi uusi teelõike, võib olla isegi sadakond teelõiku. Tegijal juhtub ning tuleb selgusele jõuda, kas on tegu inimliku eksimusega või on viga süsteemis," rääkis Pertens.

Suurematest ja tuntumatest objektidest on mustas nimekirjas näiteks Mäo ümbersõit, mille kallal tegid tööd Nordecon ning EA Reng.

Samuti Viitna viadukt ning Pärnu ümbersõit, mille taga on Lemminkäinen, Teede-REV2 ja TREF. Pärnu ümbersõidu juures tegi tööd ka Merko. Lisaks mainitud ettevõtetele sattusid nimekirja ka Skanska ja Aspi projektid.

Maanteeamet tunnistab, et peab seoses lagunevate teedega ka endale tuhka pähe raputama. Töö tellija ehk antud juhul maanteeamet on pannud paika tingimused ning võtnud töö hiljem vastu. Samuti on allkirja andnud ettevõte, kes on teinud järelevalvet.

"Me oleme loonud niisuguse süsteemi, kus tegelikult seda vastutajat on väga raske välja tuua. /.../ Meil on selles ahelas omanikujärelevalve, töövõtja ja tellija. Ja kui piltlikult öeldes kolm allkirja saavad vastuvõtuaktile, siis ju peaks kõik korras olema, aga ometi teed lagunesid," rääkis maanteeameti peadirektor.

Maanteeameti juhi hinnangul võiks omanikujärelevalve tegemise tulevikus eraettevõtetelt ära võtta ning selle ülesande võiks saada maanteeamet ise.

Nimekiri uuritud tee-ehitusobjektidest

Viitna viadukt - AS Lemminkäinen Eesti, AS Teede REV-2, AS Tref ja OÜ Reaalprojekt.

Mäo möödasõit - Nordecon AS, AS EA-RENG

Tallinn-Pärnu-Ikla maantee lõik km-l 170-176 - AS Teede REV-2

Pärnu-Rakvere maantee Mäo-Viisu lõiku (km 96-99), AS TREF

Tallinna ringtee Saku viadukt - Skanska EMV AS

Tartu-Jõgeva-Aravete maantee Kaarepere viadukt - Nordecon AS

Võru-Räpina maantee lõik km-l 2,1-6,6 - Teede REV-2 AS

Tartu-Viljandi- Kilingi-Nõmme maantee Rõhu-Puhja lõiku (km 9-22) - Nordecon AS

Kurna-Tuhala maantee algus (km 0,0-3,5) -Aspi AS (tänane Nordecon AS)

Ruu-Ihasalu maantee 11. km - Nordecon AS [ehitaja süüd ei tuvastatud, viga hinnati maanteeameti poolseks]

Pärnu ümbersõidu tee Ehitajate tee ja Läänepoolne ühendustee - Lemminkäinen Eesti ASist, AS TREFist ja AS Teede REV-2st koosneva konsortsium

Pärnu ümbersõidu Papiniidu pikenduse ehitus - Tallinna Teede AS ja Merko Ehitus AS

Toimetaja: Priit Luts

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: