Reform, Kesk ja sotsid kaotaksid valimiseelse välireklaami piirangu ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Välireklaam.
Välireklaam. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Reformierakonna, Keskerakonna ja sotsiaaldemokraatide peasekretärid peavad välireklaami piirangut enne valimispäeva läbikukkunuks ning pakuvad välja, et järgmine riigikogu koosseis võiks selle kaotada. Seda juhul, kui see ei too tagasi hiigelsuuri poliitreklaami.

Seaduse järgi algab välireklaami keeld 21. jaanuarist. Valimispäev on esimesel märtsil.

Reformierakonna peasekretär Martin Kuke arvates muudab välireklaami piiramine kokkuvõttes erakondade valimiskampaaniaid kallimaks.

"Küllap erakonnad leiavad siis teised kanalid reklaami tegemiseks ja need ei pruugi olla odavamad. Ja ühtlasi see muudab kampaaniaid ka pikemaks ja see ei ole mõistlik," sõnas ta.

Samas ütles Kukk, et majasuuruste poliitreklaamide tagasitulekut ta ei oota. Temaga nõustub sotside peasekretär Indrek Saar, kelle sõnul võiks mahupiirangud kehtestada kogu poliitilisele reklaamile.

"Meie veendumus on vähendada igasugust reklaami valimiskampaanias, seega ei tohiks praeguse piirangu kaotamine tuua kaasa veelgi suuremaid kampaaniamahte ja risustatumat avalikku ruumi," ütles Saar.

Keskerakonna peasekretär Priit Toobal tunnistas, et välireklaami keeld soovitud kampaania kulude langetamist ei ole toonud.

"Välireklaami keelu eesmärk oli valimiskulude alla viimine, kuid on kaheldav, kas see on reaalset tulemust andnud. Erakonnad keskenduvad selle võrra rohkem muudele meediakanalite, näiteks telereklaamile. Mis on aga välireklaamist kordades kallim. Seega pole välireklaami keeld soovitud kampaania kulude langetamist toonud. Ma arvan, et võiks selle keelu ära kaotada," arvas Toobal.

IRL-i peasekretär Tiit Riisalo ütles, et välireklaami puudutava reeglistiku võiks värske pilguga üle vaadata, aga tegemist ei ole prioriteetse küsimusega.

Kampaaniakulude suurusjärgud paigas

Eesolevate valimiste kampaaniakuludest rääkides ütles Martin Kukk, et täpne valimiskulude maht selgub siis, kui valimiskampaania on läbi, aga suures plaanis jääb see samasse suurusjärku, mis ta oli 2011. aasta riigikogu valimistel, ehk umbes 1,2 miljonit eurot.

Indrek Saar märkis, et sotsid tahaksid kulutada kampaaniale nii vähe kui võimalik, aga konkurentsis püsimiseks tuleb kulutada vähemalt pool miljonit eurot.

Priit Toobali sõnul on Keskerakonnal plaanis teha võimalikult efektiivset kampaaniat võimalikult soodsalt. Nii peaks kulud jääma alla miljoni euro.

Tiit Riisalo märkis, et IRL-i valimiskulud jäävad 900 000 euro ringi.

Parlamendierakondade esindajad kinnitasid, et kavatsevad valimiskampaanias kasutada kõiki meediume, nende seas ka järjest enam sotsiaalmeediat.

Hetkel käib erakondadel tihe töö valimiste nimekirjade ning ka valimisprogrammi koostamisel.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: