Ossinovski soovitab kodanikuhariduse edendamiseks kaasata õppimisse kooliväliseid isikuid ({{commentsTotal}})

Haridusminister Jevgeni Ossinovski.
Haridusminister Jevgeni Ossinovski. Autor/allikas: HTM

Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovki ütles, et kodanikuhariduse edendamiseks Eestis tuleks õppetöösse kaasata senisest enam kooliväliseid isikuid, nt poliitikuid, ettevõtjaid, kodanikuaktiviste ja teisi, samuti peaks rohkem rakendama erinevate õppeainete lõimimist.

Riigikogu kultuuri- ja põhiseaduskomisjon arutavad praegu avalikul istungil kodanikuhariduse olukorda Eestis, vahendasid ERRi raadiouudised. Komisjonid otsivad vastust küsimustele, kas kodanikuharidus on piisavalt asjakohane, elulähedane ja arusaadav ning milline on õpetamise ja õppevahendite tase.

Riigikogu kultuurikomisjoni esimehe Lauri Luige sõnul on kodanikuõpetusel oluline osa noore inimese kasvamisel teadlikuks ja aktiivseks kodanikuks.

Tema sõnul kasvab kodanikuõpetuse tähtsus veelgi, kui saab seaduseks riigikogu menetluses olev eelnõu alandada valimisiga kohalike omavalitsuste valimistel praeguselt 18-lt eluaastalt 16-le eluaastale.

Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski sõnul teeb kodanikuõpetust silmas pidades muret see, et praegu on koolides veel vähe erinevate õppeainete lõimimist.

"See on nüüd ka laiemalt küsimus sellest, et lisaks sellele, et meil oleks vaja rohkem mitme aine õpetajaid ja meil oleks vaja, et koolides erinevate ainete õpetajad omavahel rohkem koostööd teeksid, teeksid ühistunde jne," rääkis Ossinovski.

Teisalt on see ministri sõnul muutuvast õpikäsitlusest tulenevalt ka küsimus koolile endale. "Eesti kool on endiselt suures plaanis suunatud akadeemiliste oskuste edasiandmisele, mingite faktide äraõppimisele. Oluliselt vähem on seda rolli, mida võiks koondnimega nimetada kodanikukasvatuseks ehk inimese kasvatamiseks," nentis Ossinovski.

Ossinovski sõnul võib kodanikuhariduse edendamisel häid tulemusi anda ka kooliväliste isikute kaasamine õppetöösse. Ta tõstis seejuures esile projekti "Tagasi kooli".

Ühiskonna ja ajaloo õpetajad on ministri sõnul oma töös väga tublid, aga selleks, et päriselt kujuneks pilt sellest, mis on ühiskond ja millised on kodanikuhoiakud, oleks tema hinnangul vaja, et Eesti kool oleks avatud ülejäänud maailmale ka selles osas, et tundidesse ja teistesse tegevustesse oleksid kaasatud koolivälised isikud.

"Meil on olnud siin häid näiteid näiteks "Tagasi kooli" projektiga, kus inimesed väljastpoolt kooli on tulnud kooli ja rääkinud oma kogemustest. Need on olnud nii poliitikud, kes on rääkinud, mis on riik või kohalik omavalitsus, need on olnud ka ettevõtjad, kodanikuühenduse aktivistid, inimesed ja spetsialistid, kes räägivad sellest, milline on elu väljaspool kooli," selgitas Ossinovski.

Minister rõhutas, et seesugune formaat on tema hinnangul väga oluline ja vajalik ning seda võiks olulisel määral ka laiendada.

Toimetaja: Liis Velsker



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: