Vormsi laevaliinile operaatori leidmiseks korraldatud konkurss vaidlustati, otsus kaevati kohtusse ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Postimees/Scanpix

Lääne maavalitsus ja Väinamere Liinid kaebasid kohtusse riigihangete vaidlustuskomisjoni otsuse, mis kuulutas kehtetuks Rohuküla-Sviby laevaliini vedaja leidmiseks korraldatud konkursi tulemuse.

Eelmise aasta detsembris otsustas Lääne maavalitsus, et Rohuküla-Sviby laevaliinil hakkab praegu ehitusjärgus oleva reisiparvlaevaga opereerima Väinamere Liinid, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Nende pakkumine oli konkurendi, Kihnu Veeteede omast üle kahe korra odavam.

Kihnu Veeteed vaidlustas maavalitsuse otsuse, väites, et konkurent on teinud meelega alapakkumuse. Riigihangete vaidlustuskomisjon pidas Kihnu Veeteede vaidlustust vähemalt kolmes punktis õigustatuks.

Komisjon märkis, et maavalitsus on jätnud sisuliselt kontrollimata, kuidas kujuneb Väinamere Liinide pakkumises kütusekulu. Komisjoni hinnangul ei kontrollinud ka hankija, kui põhjendatud on vaidlustaja pakkumuse maksumuses seadmete hooldus-, remondi- ja klassikulu.

Samuti on maavalitsus jätnud sisuliselt kontrollimata, miks on kahe ettevõtte pakkumustes suur administratsioonikulu erinevus.

Vaidlustuskomisjon märkis, et Lääne maavalitsuse otsus ei ole kooskõlas riigihangete seadusega ja see tuleb tunnistada kehtetuks.

Komisjoni otsuse kaebasid nüüd kohtusse Lääne maavalitsus ja Väinamere Liinid. Vaidluse osapooled enne kohtuotsust kommentaari jagada ei soovinud.

Mullu detsembris ütles Lääne maavalitsuse arengu- ja planeerimisosakonna juhataja Merle Mäesalu rahvusringhäälingule, et konkursi tulemuste hindamise ainukeseks tingimuseks oli madalaim hind ühe põhireisi eest ja Väinamere Liinid pakkus kõige soodsamat hinda.

Mäesalu sõnul analüüsis maavalitsus Väinamere Liinide esitatud võrdlusi ettevõtte teiste laevade kuluga meeskonnale, kütusele ja muule ning need veensid maavalitsust, et tegu pole alapakkumusega.

Kihnu Veeteede juhataja Andres Laasma mullu detsembris antud intervjuus nii ei arvanud.

"Me oleme täiesti veendunud, et Väinamere Liinide poolt pakutu puhul on tegemist alapakkumusega. Nende poolt pakutud hind ei võimalda ära katta liini teenindamise kulusid," sõnas ta.

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel ütles mullu detsembris, et nende arvestus vastab optimaalsele kogukulule.

"Kas pakkumine on odav – sama küsimus oli ka kahe ja poole aasta eest kui tegime Ruhnu pakkumise – sõidame siiamaani, sõidame edukalt. Me pole mitte ühegi liini peal täiendavaid vahendeid juurde küsinud ja oleme alati sõitnud nende reisitasudega, mis on pakkumises tehtud," rääkis ta.

Praegu Nasvas, Baltic Workboatsi tehases ehitatav laev läheb riigile maksma ligi 9,4 miljonit eurot ning see peaks esimese liinireisi tegema tänavu esimesel mail.

Toimetaja: Madis Järvekülg

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: