Esimene uus tramm sõidab tänasest Tondi-Kadrioru liinil ({{commentsTotal}})

{{1427804230000 | amCalendar}}
Foto: Linnavalitsuse pressiteenistus

Vana-Lõuna trammipeatuses saadeti täna liinile esimene uus tramm nimega Moonika, mis alustas reisijate vedu 3. liinil Tondi-Kadriorg.

Tallinna abilinnapea Taavi Aas tänas kõiki, kes trammiliinide rekonstrueerimise ja uue trammi käivitamise nimel tõsist tööd on teinud ning õnnitles linnaelanikke trammide puhul.

Esimese sõidu teinud trammijuht Udol oli kaasas abikaasa, kes on samuti trammijuht, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Udo on alates 1973. aastast juhtinud kõiki Tallinnas sel ajavahemikul sõitnud tramme. Uus tramm on pikem, raskem ja selle juhtimine elektroonikal põhinev ning keerulisem. Kuid uus tramm on turvalisem.

"No siin on näiteks isegi pandud juhiohutusseade peale - kui juhiga midagi juhtub, siis vastavalt sellele reageerib tramm. Näpp tuleb siit selle kontrolleri pealt ära ja ta jääb ise seisma sujuvalt," selgitas Udo Reinaru.

Trammis on kliimaseade, nii et talvel peaks siin olema soe ja suvel lahe. Esimene reis toimus ajal, mil linnas liiguvad koolilapsed ja vanemad inimesed. Mõned ei julgenudki peale ronida, teised tulid spetsiaalselt.

Algselt oli plaanis uued trammid liinile saata juba veebruaris. Tallinna trammirööbaste laius on unikaalne, mistõttu trammitootja valmistas trammid nii-öelda rätsepatööna, selgitas Tallinna transpordiala juht Enno Tamm. Katsetamisel selgus, et trammi tuleb täiendavalt häälestada.

"Ühe paari rataste balanksis olid väikesed erinevused, mis ei seganud küll otseselt sõitmist, ei olnud ka turvariskiks, kuid aja möödudes oleks põhjendamatult suured püsihoolduskulud kaasa toonud," ütles ta.

Tallinna 3. ja 4. trammiliini uuendamise projekti kogumaksumus on 91 miljonit eurot. Eesti ja Hispaania vahel 2011. aastal sõlmitud lepinguga saastekvootide eest ostetavad trammid moodustavad sellest 53,4 miljonit eurot.

Keskkonnaministeerium toetab Tallinna trammiliikluse kaasajastamist Euroopa Ühtekuuluvusfondi vahenditest läbi sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) 24,5 miljoni euroga. Tallinna linnatranspordi AS ja Tallinna linn finantseerivad uute trammide liinile toomist 2013-2015 jooksul vähemalt 13,1 miljoni euro ulatuses.

Kokku hakkavad rekonstrueeritud 3. ja 4. trammiliini teenindama 20 uut trammi, millest 16 saabuvad järgemööda 2015. aasta jooksul. Viimased neli optsiooniga lisaks ostetud trammi jõuavad liinile 2016. aasta I kvartalis.

Sellel kevadel alustati trammitee rekonstrueerimist lõigul Lubja tänavast kuni Majaka tänavani.

Trammitaristu uuendamise projekti raames tehakse ka ettevalmistusi Peterburi tee alguses, et järgnevatel aastatel oleks võimalik rajada trammitee pikendus kuni lennujaamani. Tallinna linnatranspordi AS esitas veebruaris Euroopa ühendamise rahastule taotluse ligi 20 miljonit eurot maksva jätkuprojekti rahastamiseks.

Toimetaja: Liis Velsker



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: