Krimmitatari telekanal ATR katkestas saated ({{commentsTotal}})

{{1427877707000 | amCalendar}}
Krimmitatari telekanali ATR stuudio
Krimmitatari telekanali ATR stuudio Autor/allikas: TASS/Scanpix

Esimene krimmitatari telekanal ATR katkestas täna öösel saated, kuna Venemaa side, infotehnoloogiate ja massikommunikatsiooni järelevalve föderaalamet (Roskomnadzor) oli keeldunud kanalit registreerimast.

Kanali direktor Lenur Isljamov on varem rääkinud, et kuigi mitu korda oli esitatud nõutavad dokumendid, keelduti Venemaa litsentsi kanalile välja andmast. Alates 25. märtsist korraldati kanalik telemaraton "Ärge tapke ATR-i", mille ajal oli ekraani nurgas, mis näitas jooksvat aega saadete lõppemiseni, vahendasid telekanali Dožd veebileht jt.

Inimõigusorganisatsiooni Amnesty International teatel esitas telekanal ATR ametile kõik vajalikud dokumendid, kuid ei saanud sealt mingit vastust. Eile õhtul avaldasid krimmitatarlased telekanali hoone ees veel kanali toetuseks meelt, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Meediafirma ATR asutaja Isljamov rääkis eile pressikonverentsil, et juhtkonnale avaldatakse survet, et kanal ära müüdaks.

"Sa kas müüd, või me võtame selle jõuga," rääkis Isljamov. "Võtsime ühe, võtsime teise, võtame ka selle - kas sa arvad, et keegi tuleb sind kaitsma või?"

Telekanali juhtkond otsib võimalusi edastada saateid kosmoseside ja interneti kaudu, vahendas Ukraina Ajakirjanduslike Uuringute Keskus. Isljamov ütles, et uuritakse seadusi, et selgitada välja, kas see on võimalik.

Tema sõnul on kanalil kehtiv Ukraina litsents ning on võimalik asuda ümber Ukrainasse ja jätkata saateid seal, kuid selliseid plaane pole tehtud, pealegi oleks see krimmitatarlaste kogukonna jaoks juba küüditamine.

Kui venekeelsed ajakirjandusväljaanded said ilmumisloa kohe pärast Krimmi liitmist Venemaaga, siis muudes keeltes ilmuva ajakirjandusega nii lihtsalt ei läinud.

Peale kanali ATR katkestasid saated ka samanimelisse meediafirmasse kuuluvad kanal Lale ja raadiojaamad Lider ja Meydan.

Tatarikeelsetest väljaannetest on seni ilmusloa saanud vaid üks ajaleht. ATR esitas eetriloa saamiseks kokku neli taotlust, need kas lükati tagasi, tuues põhjenduseks taotluses leiduvad vead, või jäid vastuseta, nagu viimase taotlusega juhtus.

Isljamovi sõnul sai neile saatuslikuks ilmselt nende soe suhtumine Ukrainasse.

"Ma ei arva, et Ukraina on meie vaenlane. Ma ei usu, et me peaksime tema suhtes kuidagigi agressiivsed olema. Me peaksime elama ühiskonnas, kus meil on kolm riigikeelt, me peaksime edastama saateid kõigis kolmes keeles ja avalikud telekanalid peaksid seda kõigepealt tegema," lausus ta.

Telekanal ATR edastas alates 2006. aastast saateid Krimmi elanikele krimmitatari, vene ja ukraina keeles. Jaanuaris korraldati seal läbiotsimine ja selle ajal blokeerisid toimetuse hoone OMON-i töötajad.

Krimmi "juht" Sergei Aksjonov on öelnud, et "pooleldi sõjaajal" ei või Krimmis töötada "vaenulikud massiteabevahendid". Samuti on ta süüdistanud ATR-i selles, et telekanal "sisendab lootust Krimmi naasmiseks Ukrainasse".

Toimetaja: Heikki Aasaru, Madis Järvekülg



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: