Hindamisnõukogu: TÜ meditsiiniõpe on liiga teoreetiline
Tartu ülikooli meditsiiniharidus on liiga teoreetiline ning ei õpeta tulevastele arstidele sotsiaalseid oskusi, nagu näiteks patsientidega suhtlemine, tõi välja kõrghariduse hindamisnõukogu.
Kui kõik õppekavagrupis on kõik väga hästi, siis hindab kõrghariduse kvaliteediagentuuri hindamisnõukogu õppekavagruppi iga seitsme aasta tagant. Kui kõik nii suurepärane pole, nihutatakse hindamist varasemale perioodile. Nii juhtus hiljuti Tartu ülikooli meelehärmiks ülikooli ühe olulisema õppekavagrupiga, milleks on meditsiin, vahendasid ERR-i raadiouudised.
Arstiteaduskonna dekaani Joel Starkopfi sõnul eeldasid nad, et õppekavagrupp saab hinnatud seitsmeks aastaks, kuid läks teisiti.
"Kui panna meditsiini õppekava hindamine võrdlusse teiste õppekavade hindamisega, siis ma ütleksin, et ma pole nõus nii tugeva kriitilise tooniga /.../ ja selle viieaastase akrediteerimisega seitsme aasta asemel," kinnitas ta.
Dekaani sõnul polnud hindamisotsuses toodud puudused talle üllatuslikud, sest suur osa muredest on kirjas ka enesehindamisraportis ja puudustega tegeletakse juba mõnda aega.
Näiteks suurendatakse praktika osakaalu õppekavades ja parandatakse koostööd haiglatega üle Eesti. Samuti tuuakse õppekavadesse sotsiaalseid oskuseid parandavaid õppeaineid.
"Seda kõike tuleb mõista omas kontekstis. See võib kõlada nii, et [meditsiini] õppekavad on allapoole arvestust. See pole kindlasti nii. Need on pigem niisugused konstruktiivsed ja heatahtlikud soovitused," ütles Starkopf.
Kõrghariduse kvaliteediagentuuri juht Heli Mattiisen ütles, et välishindamine seitsme aasta asemel kaks aastat varem ei ole midagi erakordselt halba, kuid Tartu ülikool on püüdnud otsust vaidlustada ning seda üsna emotsionaalsete argumentidega,
"Sotsiaalsed pädevused on erinevatel elukutsetel erineva kaalukategooriaga ning just see oli ekspertide hinnangul üks probleemsemaid aspekte. Hindamisnõukogu tõi selle ka välja. Sotsiaalsete oskuste arendamine peaks olema Tartu ülikooli meditsiiniõppes oluliselt paremal tasemel kui siiani," toonitas ta.
Samuti toodi välja mõned detailsemad puudused: õppejõudude suur töökoormus, üliõpilaste suur väljalangevus esimesel kursusel, amortiseerunud hambaarstitoolid ning doktorantide vähesus proviisoriõppes.
Toimetaja: Oliver Kahu