Tehnoloogiafirma Uber käivitab Tallinnas sõidujagamise pilootprogrammi ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1431674642000 | amCalendar}}
Foto: Reuters

Tehnoloogiafirma Uber käivitab täna Tallinnas sõidujagamise pilootprogrammi. Majandusministeerium kinnitab, et kõik Uberi vahendatud autojuhid peavad olema selleks spetsiaalselt litsentseeritud, kuid jätkub hindamine, kas Uberi enda tegevus vastab Eesti seadustele.

Uberi ambitsioon on Tallinnas sama, mis teistes maailma linnades - olla kõige töökindlam, usaldusväärsem ja soodsam viis inimestel sõidukulusid jagada.

Juba varasemalt on arutatud, kas see teenus on lubatud ja kuidas teenitud kasu pealt maksu makstaks. Uber ei nimeta end taksoteenuseks, ütleb ettevõtte esindaja Alex Lobov. "Me oleme sisuliselt internetiplatvorm inimestele, kes soovivad jõuda ühest kohast teise ja inimestele, kel on selleks auto," ütles Lobov ERR-i raadiouudistele.

Lobovi sõnul aitab Uber inimestel sõidukulusid jagada. "Kõik meie nii-öelda autojuhtidest partnerid tegutsevad iseseisvalt ja vastutavad ise, et maksud saavad õigesti makstud," rääkis Lobov, kes lisas, et praegu käivitatakse pilootprojekti, mille abil selgitatakse välja, milline tegutsemismudel sobib kõige paremini Eestisse ja kitsamalt Tallinnasse.

Taksojuhid on Uberile vastu seisnud juba enne Uberi enda kinnitust, et ettevõte Eestisse laieneb. Kardetakse, et Uberi turuletulek lööb niigi üleküllastunud taksoturu segamini ning taksojuhid võivad kaotada töö.

Samas ei ole see põhjus, mis Taksojuhtide liidu esimees Lembit Poolak Uberit kritiseerib. "Mitte vähetähtis küsimus on, kuidas tagatakse tarbijate turvalisus," arvas Poolak, kelle hinnangul pole sellele täna mõeldud.

Poolak nentis, et kliendil on alati võimalus valida, millist teenust kasutatakse. "Antud juhul ka Uberi teenust, sest tehnoloogia meil ju areneb ja ega see ei tähenda, et see peaks olema keelatud - inimestel on lubatud hääletada maantee ääres ning sõita näiteks Tallinnast Tartu suvalise autoga," tunnistas Poolak.

Maksuamet veel hindab Uberi teenuse seaduslikkust

Maksuameti hinnangul kehtib Uberi autojuhtidele samasugune kohustus makse maksta nagu taksojuhile. Majandusministeerium lisas, et Uberi kaudu teenust pakkuv autojuht peab omama spetsiaalset luba, mis veoteenuse pakkumise seaduslikuks teeb.

Kuid samas on käimas veel hindamised, kas Uberi kui vahendaja tegevus vastab Eesti seadustele, väidab majandusministeeriumi veondustalituse juhataja Sander Salmu. "Küsimus on selles, et millisel kujul vahendusteenust osutatakse ehk kas vahendaja ise saab selle eest tasu või mitte," ütles Salmu, kes lisas, et teenuse seaduslikkust pole veel hinnatud.

Samas rõhutas Salmu, et kui juht veoteenust pakub, siis peab ta omama kõiki tegevuslubasid, mis selleks vajalikud on. "Uber ei päästa ega säästa juhti ühistranspordiseaduse nõuetest," kinnitas Salmu.

Uber kinnitab, et neil on eriline huvi sobitada oma teenus seadustega Eestis, mis on tehnoloogilise innovatsiooni üks liidreid maailmas.

Toimetaja: Allan Rajavee

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: