Tõrked kaardimaksetes loodetakse homseks lõplikult kõrvaldada ({{commentsTotal}})

Foto: Postimees/Scanpix

Terminale haldava ettevõtte Nets Estonia kinnitusel oli kaardimaksetega seotud rikke põhjus ülekoormus, kuna vanade andmete kustutamise protsess oli läinud liiga mahukaks. Eeloleval ööl toimuvate hooldustööde käigus loodetakse probleem lõplikult kõrvaldada.

Täna hommikul kordus taas eilne olukord, kus makseterminalid kord aktsepteerisid pangakaarti, kord mitte, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Täna ilmnesid probleemid umbes kella seitsmest alates ja kestsid mõne tunni.

"Ülekoormuse situatsioonis osad päringud lähevad läbi ja osad ei lähe ja vahepeal ei toiminud kaardimaksed üldse. See oli siis kui süsteemid maha võeti, et teha süsteemidesse muudatusi," rääkis Nets Estonia juhataja Raivo Tinn.

Pangad soovitasid klientidel varustada end sularahaga.

"Sularahaautomaatides oma pangakaart oma pangaautomaadis töötas, kui pangal endal ei olnud mingit probleemi, aga minu teada ei olnud. Ristkasutus ehk võõras automaadis ei toiminud ja samuti välismaalased ei saanud sularaha välja võtta. Samuti olid probleem eestlastel, kes olid välismaal," selgitas Tinn.

Kuna kaarditerminalid töötasid nii-öelda vahelduva eduga, esines ka olukordi, kus maksja pangaarvel summa blokeeriti, kuid makset ei toimunud.

"Eile õhtul kuni päris öötundideni ja täna hommikul uuesti tühistasime neid broneeringuid, kus kaardimakse tegelikult ei toimunud. Kliendid ei pea meie poole pöörduma, vaid me ise tühistasime neid, et raha klientide kontodelt maha ei läheks. Ma loodan, et ei lähe ka kelleltki maha, sest me tõesti tundide kaupa sellega tegelesime. Kui peaks olema keegi, kes näeb, et tal läheb selle tehingu eest, mida teha ei saanud, raha maha, siis tuleb pangaga kohe ühendust võtta," rääkis SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht Eerika Vaikmäe-Koit.

Igaks juhuks soovitab Vaikmäe-Koit inimestel, kel kaardimakse läbi ei läinud, oma konto üle vaadata.

Kahjunõude esitamist süsteemihalduri vastu esialgu arutatud ei ole.

"Seda me ei ole praegu veel arutanud, praegu oli kõige tähtsam, et saaks süsteemid tööle. Need said tööle ja eks siis edasi arutame koos koostööpartneriga," ütles Vaikmäe-Koit.

"Ma usun, et see on praegu teisejärguline küsimus. Tähtis on, et kaardimaksesüsteem jälle tööle saaks ja kliendid saaks olla kindlad, et nende kaardimaksed ka kassades läbi lähevad," sõnas Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektor Silver Säga.

Nets Estonia juht Raivo Tinn loodab, et öösel toimuvate hooldustööde käigus suudetakse probleem lõplikult kõrvaldada.

Toimetaja: Merili Nael



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: