Estonian Air Finnairi ja AirBalticu konkurentsi ei karda ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1434627283000 | amCalendar}}
Foto: Postimees/Scanpix

Läti ja Soome lennufirmad soovivad suurendada oma kohalolekut Tallinnas. Estonian Airi juhatuse liikme Indrek Randveeri sõnul ettevõte konkurentsi ei karda, pealegi on Airbalticu suured plaanid varemgi ebaõnnestunud.

Estonian Airi juhatuse liige Indrek Randveer ütles ERR-i raadiouudistele, et mõned lennufirmad on ostnud omale palju lennukeid ja need vajavad tööd. Tema sõnul on tegelikult konkurents teretulnud, kuid Airbalticu suuri plaane on ka tihti kärbitud.

"Kui võtame kõigepealt ette Airbalticu, siis loomulikult konkurents on alati teretulnud, aga avada 11 liini kohtadesse, kuhu juba lennatakse - see kõlab natukene huvitavalt," sõnas Randveer.

Ta viitas, et AirBaltic on näiteks Leedus mitu korda alustanud oma opereerimist, aga paraku on see lõppenud ikkagi sellega, et see on tõmmatud koomale ja on lende Riiga juurde pandud.

"Mis puudutab Finnairi, siis see näitab seda, et käib kontinentidevahelistel lendudel käib lennufirmadel sõda. Riigid, kus on hub-tüüpi lennujaamad, sinna turule on sisenemas aktiivsemalt aasia operaatorid. See paneb lennuettevõtted ja ka riigid mõtlema rohkem, kuidas oma atraktsiivsust suurendada," lausus ta.

Randveer täpsustas, et Airbalticu plaanid ei suurendaks eriti lennu sihtkohtade arvu. "Ainuke, kuhu meie ei lenda sellest nimistust on Varna."

Plaani järgi hakkaks AirBaltic Tallinnast lendama Oslosse, Stockholmi, Riiga, Pariisi, Berliini, Viini, Varnasse, Brüsselisse, Amsterdami ja Kopenhaagenisse.

"Me usume kindlalt, et suudame neil liinidel paremini teenindada, sest meie ärimudel on teistsugune. Esiteks me oleme suuremad ja teiseks on meil suur hulk partnereid. Näiteks kui võtta lennud Tallinn-Berliin ja Tallinn-Viin, kuhu me praegu lendame. Me teeme seda koostöös Air Berliniga ja Austrian Airlinesiga. Tegemist on väga tugevate kaubamärkidega ja nemad võimaldavad meil paremat piletite müüki," rääkis AirBalticu ettevõttesuhete asepresident Janis Vanags "Aktuaalsele kaamerale".

Finnair plaanib lisada järgmise aasta aprillist tööpäevadel Tallinn-Helsingi liinile täiendava lennu, mis kasvatab tööpäevadel lennuühenduste arvu kahe linna vahel seitsmeni.

Mis puutub Estonia Airi hetkeseisu, siis maikuus reisijate arv võrreldes eelmise aastaga suurenes. Indrek Randveer on üldiselt rahul.

"Praegu võib küll öelda, et on täitsa selline suure korraliku lennufirma tunne peal. Suvi on ikka lennufirmadel see aeg, kus lennatakse rohkem ja kui vaadata praegust ilma, siis see pigem ainult motiveerib eesti inimesi leidmaks omale sihtkohti soojemates ja paremates kohtades," märkis ta.

"Eesti inimene praegu reisib üsna usinasti ja ka turiste Eesti poole Euroopast tuleb, aga sellega tuleb kõvasti rohkem vaeva näha. Eesti atraktiivsust sihtkohana Euroopas tuleb kindlasti tõsta," lõpetas Randveer.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: