Sooäär kritiseeris pärast kohtumisi Moskvas majutusasutuste käibemaksu tõstmist ({{commentsTotal}})

Imre Sooäär.
Imre Sooäär. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Riigikogu saadik Imre Sooäär (RE) kohtus Moskvas Venemaa turismiettevõtete esindajatega ning tõdes pärast kohtumist, et Vene turist on muutunud hinnatundlikuks, mistõttu valitsuse tänane plaan tõsta majutusasutuste käibemaksu ei aita kaasa Vene turistide Eestisse tulekule.

Riigikogu saadiku hinnangul tuleks kindlasti Eestis teadvustada seda, et Vene turist on muutunud väga hinnatundlikuks, vahendasid ERR-i raadiouudised

"Kuna rubla kurss on praegu langenud, siis on selge, et peaaegu kõik Euroopa riigid kui ka traditsioonilised turud, nagu Egiptus ja Türgi on oma hindu dramaatiliselt langetanud, et vene turiste võita," rääkis Sooäär.

Tema hinnangul ei aita Eesti valitsuse praegused plaanid majutusasutuste käibemaksumäära tõsta kuidagi turismisektori arengule kaasa.

Vene turisti ei tohiks karistada

"Eesti suur idanaaber jääb Eesti turismifirmade jaoks oluliseks partneriks. Vale oleks mõelda, et pöörame üha agressiivsemaks muutuvale Venemaale lihtsalt selja ja püüame teda sel moel lihtsalt karistada," vahendas ERR-i Moskva korrespondent Neeme Raud riigikogu liikme Imre Sooääre sõnu, kes kohtus Moskvas Venemaa suurimate turismiettevõtetee esindajatega.

Sooääre sõnul on täna poliitikuid, kes soovitavad Ukraina kriisi tõttu Vene turult üldse väljuda ning riikide vahele sein ehitada.

"Minu kohtumised siin kinnitavad seda, et see mõjuks Eestile kahjulikult, sest mida rohkem vene turistid külastavad Eestit, siis seda rohkem näevad nad oma silmaga, et Vene propaganda masinast tulevad sõnumid ei ole kindlasti tõele vastavad ning Vene turistid on Eestisse teretulnud ja oodatud," selgitas Sooäär.

Venemaale suunatud reklaamistrateegia tuleb ümber mõelda

"Samuti tuleb Venemaa valitsuselt selgeid signaale, mille kohaselt tuleb täita kõik hotellikohad ja teenused nii Šotšis kui Krimmis," rääkis riigikogu saadik, kes märkis, et paljud konverentsid, mis varem toimusid Balti riikides viiakse nüüd Krimmi ja Šotši.

Samas nentis Sooäär, et targa turunduse abil on võimalik püüda rohkem erakliente ja -firmasid, mis ei ole nii palju mõjutatud riiklikust kursist, mida neile ette antakse. Sooääre arvates võiks Eesti oma turismistrateegia muutmist alustada näiteks sellest, et muudaks reklaamikampaaniate korraldamise viise.

Tema hinnangul tuleks keskenduda internetiturundusele, sest kui trüki- ja telemeedia on langenud selge tsensuuri alla, siis internetiportaalid on veel suhteliselt vabad.

"Need sõnumid, mida läbi interneti saadame jõuavad sinna, kus need peaksid jõudma," leidis Sooäär.

Toimetaja: Allan Rajavee



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: