Maavanem: parvlaevade vahetusega halveneb praamiühendus Hiiumaaga ({{commentsTotal}})

Foto: Erik Prozes/Postimees/Scanpix

Hiiu maavanema Riho Rahuoja sõnul muutub parvelaevade vahetusega praamiühendus hiidlaste jaoks oluliselt halvemaks. Saaremaa Laevakompanii (SLK) hinnagul ei ole ettevõte parvlaeva Hiiumaa viimisega Saaremaa ja mandri vahelisele liinile rikkunud riigiga sõlmitud teeninduslepingut.

2006. aastal parvlaevade operaatori SLK ja riigi vahel sõlmitud lepingus on kirjas, et vedaja ehitab ja toob 2009. aastaks Rohuküla-Heltermaa liinile uue reisiparvlaeva ja seda ka tehti, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Algselt teenindas uue laevana liini Muhumaa, hiljem asendati see 2011. aastal ehitatud Hiiumaaga. Alates sellest nädalast teenindavad Rohuküla-Heltermaa liini aga hoopis 1970. aastatel ehitatud parvalevad St. Ola ja Regula.

SLK tegevjuht Tõnis Rihvk kinnitas, et praegune olukord, kus mandri ja Hiiumaa liine teenindavad ainult vanemad laevad, ei tähenda toonase lepingu rikkumist. Tema sõnul kohustas leping ehitama ja tooma 2010. aastal liinile ühe uue laeva.

"Seda me tegime. Me isegi tõime neid laevu kolm. Ja lepingus on kirjas, et laevu peab olema minimaalselt neli - 400 liinimeetri ja 400 reisijaga," lisas Rihvk.

Ka majandus- ja taristuminister Kristen Michal tõdes, et lepingu rikkumist ei saa väita. "Kindlasti võib tellija vedajaga kokkuleppida ka teistsuguses laevade asetuses. Meie lähtume ikkagi sellest, et mõlemal saarel inimesed veetud saaksid," ütles minister.

Hiiu maavanema Riho Rahuoja sõnul on suurim mure see, et praamiühenduse kvaliteet hiidlaste jaoks halveneb oluliselt. St. Ola ja Regula mahutavad lepingu nõuetest küll oluliselt rohkem reisijad, kuid parvlaevade autode mahutavus on miinimumi lähedal. Samuti võib vanematele laevadele sõita umbes 60 autot vähem kui Hiiumaa pardale.

"Praegu on üks võimalus kindlasti see, et me tihendame graafikut, et säilitada olemaolevat veomahtu. Teine probleem on meil kindlasti see, et täna puudub laeva salongi ligipääs puuetega inimestel. Ka selle teemaga lubas vedaja ehk laevakompanii tegeleda," rääkis Rahuoja.

Kui mõni mandri ja saarte vahel sõitvatest laevadest peaks aga katki minema, siis asendatakse see SLK kinnitusel jäälõhkuja-tüüpi parvlaevaga Harilaid. Michali hinnagul ei vasta see aga Rohuküla-Heltermaa ega Virtsu-Kuivastu liini vajadustele.

Samas kinnitas Michal, et talveks peaks vedaja hankima ühe jääklassiga parvlaeva, sest praegu Virtsu-Kuivastu liinil sõitev Ionas seda ei ole.

"Kevadel kindlasti ja kui see tipukoormus jälle tuleb, siis vedaja on täna justkui vihjanud võimalusele, et neil on tulemas ka uuemad parvlaevad või uuem parvlaev, mis võiks neid liine sõita," ütles minister.

Järgmise aasta sügisel peaks aga mandri ja saarte vahel sõitma juba täiesti uued Tallinna Sadama tellitud parvlaevad.

Toimetaja: Merili Nael



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: