Oleg Ossinovski firmaga seotud altkäemaksu kahtlustus jõudis Lätis poliitilisele tasemele ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Läti valitsus

Läti raudtee endise juhi Ugis Magonise ümber puhkenud ja väidetavalt ärimees Oleg Ossinovski firmaga Skinest seotud altkäemaksu kahtlustus jõudis täna poliitilisele tasemele - Läti Regioonide Partei taotleb transpordiminister Anrijs Matissi tagasiastumist.

Minister omakorda kinnitas, et tema ei otsusta riigifirmade ostuvajaduste üle ja teatas, et tehingu tausta selgitamiseks tellitud sõltumatu ekspertiisi tulemused pole veel teada, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Läti raudtee nüüd juba endise kauaaegse juhi Ugis Magonise kinnipidamise tausta pole õiguskaitseorganid seni täpsemalt avanud, öeldes vaid, et tegu on altkäemaksu kahtlustusega suures ulatuses.

Eesti ja Läti ajakirjanikud tsiteerivad iseend, kirjutades sõltumatuile allikaile viidates Magonise põgenemiskatsest kinnipidamisel kohe pärast Eesti-Läti piiriületust kuni Läti raudteel väidetavalt valitseva üleüldise tavapärase altkäemaksu õhkkonnani.

Igatahes pole selgust, miks Läti korruptsioonitõrjebüroo kinni peetud Magonist kohtuistungi järel jäädvustada ei lubanud.

"Kriminaalasi on alustatud ja isik on kinni peetud kahtlustatuna eriti raskes kuriteos. Et mitte segada mahukat uurimist, võeti vastu selline otsus," kommenteeris Läti korruptsioonitõrjebüroo suhtekorraldaja Laura Duša.

Läti raudteefirma on tänu Vene transiidile olnud Eesti raudteest edukam. Selle taga on ka endise raudteejuhi Ugis Magonise head sidemed Vene kolleegidega.

Rail Balticu projekti algul kaitsesid just Läti raudtee juhid arvamust, et Läti jaoks on idaraudtee läänesuunalisest majanduslikult tähtsam. Läti transpordiminister Anrijs Matiss ütles täna, et ministeeriumi asi pole otsustada, kas ja milliseid vedureid Läti raudtee veeremiga tegelev tütarfirma vajab. Hanke tagamaid uuriti juba talvel, siis tundus kõik korras olevat.

"Nende vedurite ostmiseks oli konkreetne põhjendus. Vaja on vedada suuremaid rongikoosseise. Need vedurid suudavad vedada 71 vagunit, meil seni kasutatavad aga vaid 56. Nende vedurite abil saaksime rohkem ja väiksema kuluga vedada," selgitas Läti transpordiminister Anrijs Matiss.

Ometi kinnitasid täna opositsioonis oleva Regioonide Partei esindajad, et Läti raudteefirmaga seotud kahtlasi tehinguid on nad palunud juba varem uurida nii transpordiministeeriumil kui ka korruptsioonitõrjebürool.

"Pärast eelmise nädala sündmusi palus ministeerium uurida, kas tehinguga seotud dokumendid on korrektselt vormistatud. Samuti kaasasime raudteega mitte seotud sõltumatud eksperdid, hindamaks, kas neid vedureid oli üldse vaja ja kas need osteti õiglase hinnaga. Samuti hindame, kas kogu ostuprotsess vastas seadustele või mitte. Audiitorite järeldused selguvad lähiajal," rääkis minister Anrijs Matiss.

"Aktuaalsel kaameral" ei õnnestunud täna Läti raudteefirmast kommentaare saada. Avalikustatud pole ka seda, kas raha, millega Magonis väidetavalt Eestist Lätti tagasi sõitis, ikka tõepoolest anti üle Eestis ja kes olid sellega seotud isikud.

Toimetaja: Liis Velsker

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: