Kiviõli Vene Kooli direktor: probleem on haridussüsteemis, mitte õpetajas ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Kooliõpilased.
Kooliõpilased. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Kiviõli Vene Kooli direktori Aarne Piirimäe väitel on vene koolidesse pädevaid eestikeelseid õpetajaid leida siiski veel suur väljakutse ning seetõttu ei oska ligi kolmandik põhikooli lõpetavatest vene noortest eesti keelt vajalikul B1 tasemel.

Eesti venekeelsetes gümnaasiumides on kohustusliku eestikeelse õppe osa 60 protsenti kogu ainekavast. Paberil võib tunduda riigi poolt seatud tingimus täidetav, kuid seda reaalselt saavutada on märksa raskem, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Kõige suurem probleem seisneb pädevate õpetajate leidmises, kuna pedagooge, kes oskaksid eesti keelt piisaval tasemel, et vene koolides eestikeelset õpet anda, nii lihtne leida pole.

Kiviõli Vene Kooli direktori Aarne Piirimäe sõnul valmistab eestikeelne õpe Ida-Viru koolidele endiselt raskusi. Tema hinnangul ei ole probleem õpetajates, vaid süsteemis. Näiteks tuleks koolijuhi arvates eesti keeles õppida varem kui gümnaasiumis.

Lisaks sellele märkis Piirimäe, et vene õppekeelega koolis töötamine pole eestikeelsele õpetajale kõige atraktiivsem.

"Üleminekut alustati valest otsast, mis tähendab, et gümnaasiumi astmes lõhuti protsessi ja õppekavale seatud tingimusi hakati jäigalt täitma," arvas Piirimäe, kes lisas, et mõnes kohas mõjus riigi poolt sätestatud 60-protsendiline üleminek eesti õppekeelele halvasti õpilaste hinnetele.

Kiviõli koolijuht kinnitas, et noored soovivad eesti keelt õppida, kuid keeletunnis omandatud teadmistega vajalikku keeleoskust ei saavutata. Piirimäe väitel on pigem keeleoskuse paranemisele kaasa aidanud huvitegevus, kuhu on kaasatud nii vene kui ka eesti õpilasi.

Ministeerium: probleem pole õppekavas, vaid inimestes

Haridusministeerium tegeleb venekeelset haridust andvate koolide keeleküsimustega järjepidevalt. Eesti keele eksamite tulemused näitavad küll paranemistrendi, kuid haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaare sõnul on haridus selline valdkond, kus tulemusi kohe päevapealt näha ei saagi.

Käosaare arvates ei peitu lahendus tingimata süsteemi ümberhindamises, vaid inimestes endis. "Küsimus ei ole õppevaras ega -kavas, vaid ikkagi inimestes, kes seda rakendavad," kinnitas haridusministeeriumi esindaja.

Ministeeriumi tegevuskava seisneb peamiselt õpetajate ja koolijuhtide koolitamises ning uute õppevarade koostamises. Samuti on pakutakse probleemsematele koolidele individuaalset nõustamisteenust.

Toimetaja: Allan Rajavee

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: