SLK laevad alustasid liinireise Elbe jõel ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Saaremaa laevakompanii (SLK) tütarettevõte Elb-Link alustas täna Saksamaal Elbe jõel liinireise Cuxhaveni ja Brunsbütteli vahel.

Tegemist on täielikult kommertsalusel töötava liiniga, mille investeeringud ulatuvad SLK omaniku Vjatšeslav Leedo kinnitusel kokku 100 miljoni euroni. Liinil hakkavad sõitma seni Kuivastu-Virtsu vahel sõitnud parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Laevad hakkavad nüüdsest tegema 18 reisi päevas Cuxhaveni ja Brunsbütteli sadamate vahel. Sõidu kestvuseks tõusude ja mõõnadega Elbe jõel on umbes 2 tundi.

"Tagamaaks on ikkagi sisuliselt Hollandi suurune elanikkond kahel liidumaal. Need on meie mõistes kaks maakonda, aga siin on kahest sadamast kahe sõidutunni kaugusel ikkagi nii suur rahvaarv. Lisaks Skandinaaviast on ülisuur kaubavoog, mida eestlased ei suuda ette kujutadagi, mis liigub läände, Prantsusmaa, Hollandi suunas," selgitas Elb-Link tegevjuht Urmas Treiel.

"Kindlasti hakkavad siin sõitma ettevõtjad, turistid ja ka transpordiettevõtted, kelle jaoks see on atraktiivne," lisas Schleswig-Holsteini liidumaa majandusminister Reinhard Meyer.

Sakslased on seda liini oodanud. Nende kahe sadama vahel on laevad liikunud ka varem, aga ettevõtmine on sakslaste endi poolt pooleli jäetud.

"Liini on katsetatud viimati 15 aastat tagasi, need laevad olid siis ka umbes 30 aasta vanused, nende kütusekulu oli 10 korda suurem, nende kiirus oli väiksem, liin oli ebastabiilne ja kaubavood olid ka siis oluliselt-oluliselt väiksemad," märkis Treiel.

Uue laevaliini avamist tähistati Cuxhaveni sadamakail suurejoonelise rahvapeoga.

Samas kõiki Saaremaale sõitjaid võib sakslaste rõõm kurvemaks teha, sest endised laevad Muhumaa ja Saaremaa, nüüdsed Grete ja Anne-Marie, enam kunagi Kuivastu-Virtsu liinile eeldatavasti sõitma ei tule.

"Miks peab siis ikkagi Virtsu-Kuivastu laevaliini kvaliteet kannatama uue Saksamaa liini arvelt? Ehk miks viidi laevad ära aasta enne SLK ja riigiga sõlmitud lepingu lõppu?" küsis "Aktuaalne kaamera".

"See on õige aeg praegu. Me ei saa ju kõik panna ühele kaardile, et teeme aasta pärast ja siis vaatame. Meil peab olema selleks ajaks, kui on seal töö otsas, sissesuusatatud liin juba," vastas Leedo.

SLK juht kinnitas ka seda, et uusi laevu ja uusi laevaliine on tulemas veel.

"Me ilmselt teise projekti käivitame 2-3 aasta pärast, aga juba uute alustega. Sest tegelikult nüüd võib öelda, et meil valmib järgmisel aastal üks uus alus järjekordselt.

Saksamaa liini edukuses ollakse üpris kindlad ja 2016. aasta sügisel peaks sellele liinile tulema ka parvlaev Hiiumaa.

"Aktuaalse Kaamera" reporteri sõidukulud Saksamaale rahastas Saaremaa Laevakompanii.

Toimetaja: Laur Viirand



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: