Tänasest arutlevad eksperdid Eesti brändi uuendamise üle ({{commentsTotal}})

Tallinn.
Tallinn. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Tänasest algavad Eesti riigi brändi uuendamisega tegelevad valdkondlikud töötoad. Ühisloome eesmärk on arendada riigi kuvandit, sõnastades Eestit iseloomustavad omadused, unikaalsus ja konkurentsieelis.

Iga Eesti riigi brändi uuendusega tegelev töötuba keskendub erinevale valdkonnale, kus sõelutakse välja just sellest valdkonnast tõukuv riigi autentne, eristuv ning meile endale ja teistele korda minev väärtuspakkumine. Lisaks selgitatakse välja eri valdkondade vajadused riiklikule turundusele ja kommunikatsioonile, mis aitavad valdkondi paremini maailmale tutvustada.

"Oleme töötubadesse kutsunud ning ootame end jätkuvalt registreerima kõiki oma valdkonna asjatundjaid ja eksperte, kes tahavad lisaks valdkonna arendamisele aidata kaasa värske Eesti kuvandi sünnile," sõnas Eesti riigi brändi uuendamisega tegeleva meeskonna juht Paul Kristjan Lilje.

Kümne töötoa teemad on haridus, investeeringud ja talendid, kultuur ja pärand, valitsemine, turism, toit, sport, noored, kogu- ja vabakonnad ja eksport.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus alustas Eesti brändi uuendamisega eelmise aasta lõpus. Täna algavate töötubade eesmärk on laiendada brändi loomes osalejate ringi ning kaasata rohkem neid organisatsioone, ettevõtteid ja inimesi, kelle igapäevatöö on tuua Eestisse investeeringuid ja talente ning arendada eksporti, turismi, haridust ja teisi valdkondi.

Töötubade järel tehakse esimesed kokkuvõtted ja jagatakse neid ka avalikkusega. Eeldus on see, et töötubades kohtuvad inimesed, kes ei ole stampides kinni. Väga raske on täna öelda, milline see kokkuvõte olema saab ja millised märksõnad.

"Eeltöö erinevate huvirühmade esindajate kaasamiseks on käinud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse, riigikantselei ja ministeeriumide koostöös kogu käesoleva aasta. Töötubades löövad kaasa väga erinevad ettevõtted, organisatsioonid, liidud ja alaliidud, haritlased. Paljud on end juba töötubadesse kirja pannud, paljud kutsutud loodetavasti end veel registreerivad," täpsustas Eesti riigi brändi meeskonna kommunikatsioonijuht Andri Maimets ERR-i uudisteportaalile.

Brändiuuendus valmib 2016. aasta alguseks

Maimets loetles mõned näited eri valdkondadest, kelle esindajad soovivad mõttetalgutel osaleda: Suurtöösturid, sh Premia, Kalev, Saku, aga ka väiketootjad; Tallinna Tehnikaülikool, Tartu Ülikool, Tallinna Ülikool, Eesti Arengufond, Vabaühenduste liit EMSL, SA Archimedes, SA Praxis, Peakokkade Ühendus, Organic Estonia, Eesti Olümpiakomitee, Klubi Tartu Maraton, Skype, SA Teaduspark Tehnopol, Eesti Muusika Arenduskeskus, Eesti Ajaloomuuseum, Tallinna lennujaam, Ahhaa keskus, erinevad turismiettevõtjad, Eesti Lastevanemate Liit, Eesti Toiduliit jpt.

Maimets rõhutas, et töötubades ei otsita abstraktset märki või visuaalset kujundust, vaid analüüsitakse eri valdkonna tugevusi, omapära ja konkurentsieelist.

"Töötubades kirjapandust sünnib kontsentreeritud ülevaade, milles näevad Eesti erinevate eluvaldkondade esindajad oma ala tugevust; milline on meie endi usk ja veendumus valdkonna tulevikku ja seeläbi Eesti brändi. Nende sõnumitega hakkab tööle valdkonna esindajatest ja turundajatest koosnev nõukoda. Ühine nõukoda aitab kaasa sellele, et vajadusel ärgitada koostööd eri valdkondade vahel," selgitas ta.

"Teemapõhisest ühiskorjest sündiv brändiuuendus valmib 2016. aasta jaanuaris. Oluline on ka märkida, et kindlasti ei sünni lõplik brändiuuendus "kusagil tagatoas", vaid kavatseme järgmises etapis kaasata ka laiemat auditooriumi," lõpetas Maimets.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: