Bussifirmad on vastu ettepanekule ekspressliinide turg vabaks lasta
Maanteeamet tegi ettepaneku anda ekspressliinide turg vabaks, kuid bussifirmade hinnangul suretaks see välja tavalised kaugliinid.
Eesti Autoettevõtete Liit ei ole ettepanekuga nõus, sest bussfirmad tahavad, et reisijaid jätkuks. Kui ekspressbussid saaksid sõita neile sobival ajal suurte linnade vahel, jääksid väiksemate kohtade inimesed bussisõidust ilma, kirjutab Postimees.
Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul tuleb muuta liinilubade kaalutluspõhimõtteid, et vältida olukorda, kus Eesti bussiturg jaguneb kahe suure firma, LuxExpressi ja Superbusi vahel.
Kevadel maanteeameti ühistranspordi osakonna juhi kohalt lahkunud ja Mootor Gruppi kuuluva T Grupi teenuste ärijuhi ametisse asunud Ingmar Roos märkis, et tegu on seniste liinilubade jagamise põhimõtete hülgamisega, mis kahjustab tervet Eesti ühistransporti.
"Kui ekspressliinid võivad väljuda samal ajal kui mitme peatusega kiir- või kaugliinid, siis sellistes tingimustes on lihtliinivedu peaaegu võimatu korraldada ilma riigi toeta," kinnitas Roos.
Majandusministeeriumi teede ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatteri sõnul on uue ühistranspordiseaduse eesmärk bussiturul ebamõistlikest konkurentsipiirangutest loobumine, kuid samas ei näe ühistranspordiseadus ette piiramatut turu avamist ehk täielikule vabaturule minekut.
Toimetaja: Marek Kuul