Kauplused: müüme peamiselt kodumaist sealiha ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Sealiha Maxima XX kaupluses.
Sealiha Maxima XX kaupluses. Autor/allikas: Maxima

Riigikogu maaelukomisjoni esimees Ivari Padari hinnangul peaksid Eesti poeketid käituma vastutustundlikult ja müüma enam kodumaist sealiha. Kauplusekettide esindajate väitel ongi müügil valdavalt eestimaine sealiha.

"Põllumajandus-kaubanduskoja vaatlus näitas, et meie suurpoodide lettidel domineerib välismaalt pärit sealiha. Selle taga on kaupmeeste ärilised kaalutlused, mida julgen pidada lühinägelikeks. Kui siinsed poeketid toetaksid raskel ajal Eesti põllumehi, oleks see tarbijate jaoks oluline ja positiivne sõnum," märkis Padar.

Padari sõnul on põhjust veelkord üle korrata, et eestimaine sealiha on ohutu ja kvaliteetne.

Ühtlasi tunnustas Padar valitsust otsuse eest osta 1,8 miljoni euro eest sealihakonserve.

Põllumajandus-kaubanduskoda teatas eile, et Eesti toidu kuul võiks importliha teha letil kodumaisele sealihale.

Koda tegi reedel Eesti suurimates toidukauplustes vaatluse, millest selgus, et vaatamata Eesti sealihatootjate keerulisele olukorrale müüvad mitmed juhtivad kaupluseketid kampaania raames välismaist sealiha.

Kaupluseketid: lettidel domineerib kodumaine sealiha

Rimi valikus on kodumaist sealiha (nii maitsestamata kui ka maitsestatud) kokku 75% ning välismaist 25%. Täiendame oma sortimenti pidevalt lähtudes kliendi eelistustest. Sealjuures ei ole mõistagi vähetähtis toote hind, see peab kliendile taskukohane olema.

Jahutatud maitsestamata sealiha puhul on enamasti kampaanias tõesti välismaa päritoluga liha. Põhjuseks asjaolu, et klient ootab kampaanialihale väga head hinda, mida välismaised tootjad pakuvad. Samuti on kampaaniates müüdava liha kogus väga suur (tavamüügiga võrreldes 100-400 korda suurem), mida kodumaised tootjad ei suuda meile pidevalt tagada. Küll aga oleme aga aeg-ajalt pakkunud kampaaniahinnaga ka kodumaist sealiha.

Silver Säga Prisma Peremarketist rääkis, et nende kaupluste värske sealiha sortiment on üles ehitatud kodumaisele sealihale. "Praegusel hetkel on Prisma kaupluste lettidel umbes 40 erinevat värsket jahutatud sealihatoodet, millest vaid 3-4 toodet on sellised, milles tootja kasutab ka imporditud sealiha. Täna ei näe me vajadust oma sealiha sortimendipoliitikat muuta," selgitas Säga.

Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütles, et Selveri kauplustes on pea kogu sealiha sortiment kodumaiste tootjate oma ja see müüb väga hästi. "Näiteks on meie lahtise liha letis müügis ainult kodumaine liha. Kampaaniate raames müüme mõnikord ka välismaist sealiha, kuid samuti korraldame regulaarselt sooduskampaaniaid kodumaisele lihale," sõnas Erilaid.

Maxima kommunikatsioonijuht Katja Ljubobratets kinnitas samuti, et valdav osa täna Eesti Maximates müüdavast sealihast on Eesti päritolu.

"Meie suuremate kaupluste sealiha valikus on hetkel 11 erinevat toodet, millest 9 on valmistatud Eestis kasvatatud sealihast. Maxima kauplustes kohapeal lõigatakse ainult Eesti päritoluga searümpasid. Väiksemate, Maxima X kaupluste põhisortimendis on hetkel kokku 6 erinevat sealihatoodet, millest 4 on eestimaise päritoluga ja ühe puhul on eestimaist sealiha on kasutatud 50% ulatuses," rääkis ta.

Välismaist liha on Maxima Ljubobratetsi sõnul kasutanud müügikampaaniate ajal ja seda vaid juhul, kui Eesti tootjad ei suuda pakkuda vajalikku mahtu.

"Kuna Eesti tarbijad eelistavad selgelt kodumaist toitu, siis Maxima juhindub tarbijate soovidest. Me võtame müüki ja reklaamime välja nii palju eestimaist toitu kui võimalik. Näiteks viitame juba praegu meie müügilettidel eestimaisele sealihale lipumärkide abil, lähiajal plaanime teha ka eesti liha eriväljapanekuid."

Ljubobratets rääkis, et võrreldes eelmise aasta sama perioodiga sealiha müügis mingit vähenemist pole märgata. "Maxima kauplustes müüdava eestimaise sealiha osakaal on keskmiselt 70% või rohkem," lõpetas ta.

ETK Grupi toidupoodides (AjaO-d, Konsumid, Maksimarketid) on ostudirektor Taavi Kontsoni sõnul ligi 80 protsenti müüdavast sealihast Eesti päritolu.

"Kuigi hoiame hinnatundliku kliendi tarbeks sortimendis ka väga soodsat imporditud sealiha, siis põhisortimendis ja sooduspakkumistes oleme selgelt keskendunud kodumaise toodangu müügile. Importsealiha moodustab ETK kogumüügist siiski vaid alla viiendiku ning need mahud on olnud langustrendis," ütles Kontson.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: