Kalurite hinnangul võivad Pärnu jõe süvendustööd kalavarusid kahjustada
Kalurid on mures, sest Pärnu jõel toimuvate süvendustööde käigus põhjast üles kerkinud savi vajutas nende mõrrad vee alla ja võib kahjustada ka kalavarusid. Keskkonnainspektsiooni hinnangul süvendustöödel ühtki õigusakti rikutud ei ole.
Mitme kutselise kaluri esindamise oma õlule võtnud Urmas Margus saatis kirja keskkonnaministrile, ministeeriumi kalavarude osakonnale, veeteede ametile ja keskkonnaametile, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Kalureid huvitas, kas süvendamistöödel on tagatud, et muulide läheduses ei reosta hõljuv mudasete merevett ega tekita olulist kahju kalavarudele.
"Kolme paatkonna kalurid tulid minu juurde ja palusid abi, et nad viisid mõrrad püügile ja mõne päeva jooksul mõrrad kattusid hallika saviollusega. Seda oli nii palju, et isegi vajutas mõrrad vee alla. Mõrrad asusid üksteisest päris kaugel: üks oli Valgeranna all, teine Audru poldri pumbajaama juures ja kolmas Lindi ligidal. Kümneid kilomeetrid on vahet," selgitas Margus.
Tema hinnangul oleks tulnud valida teistsugune süvendaja, mis vett nii palju saviga segamini poleks ajanud.
Keskkonnainspektsioon võttis kirja tõsiselt ja kontrollis Pärnu Sadamale väljaantud vee erikasutusluba. Ameti rikkumisi ei avastanud.
"Me oleme kontrollinud seda laeva, käinud laeva peal, sõitnud laevaga kaasa kaadamisalale, oleme saanud Pärnu Sadamalt seireandmed, oleme laevalt välja küsinud andmed tuule kiiruse kohta - nendest on kinni peetud. Praegusel juhul ei saa väita, et loa tingimusi mingil viisil rikutakse," kinnitas keskkonnainspektsiooni peainspektor Allar Leppind.
Pärnu Sadam kommenteeris, et laevatee süvendamine oli möödapääsmatu. Ettevõtte kinnitusel on see toimunud vastavalt projektile, keskkonnamõjude hindamisele ja vee erikasutusloale. Töid teeb maailmas tuntud Belgia firma Jan De Nul.
Sadamajuhte häirib aga, et kalurid asja kohta nende käest ei uurinud.
"Me ei asu kuskil Vändra metsade vahel, et meid üles ei leia. Võiks ju tulla kohale, tutvuda asjadega ja ma usun, et siis need asjad oleks palju selgemad. Firma, kes neid töid teostab, on üks maailma suuremaid. Selle peakorter asub Belgias. Nende tööd olid viimati Dubais, kus palmisaart ehitati," rääkis Pärnu Sadama juhatuse liige Mati Einmann.
Ta lisas, et süvendamine kestab veel kuu aega.
Toimetaja: Merili Nael