Tänasest on Kroodi viadukt avatud liikluseks
Tänasest on mõlemal sõidusuunal liikluseks avatud Kroodi viadukt, millega jõuab lõpule ehitus Loo-Maardu teelõigu viimasel osal ning likvideeritakse Vana-Narva maantee raudtee ühetasandiline ülesõidukoht.
Pärast valmimist ei pea Vana-Narva maanteelt Maardusse ning vastupidi suundujad ületama nelja amortiseerunud rööbasteed ega ootama rongide möödumist, vaid saavad kasutada vastvalminud viadukti.
Samuti lüheneb Vana-Narva maantee ja Muuga sadama vaheline teekond, eeldatav liiklussagedus viaduktil on üle 3000 auto ööpäevas.
"Kroodi viadukti aitab Loo-Maardu teelõigul märkimisväärselt tõsta nii liiklusohutust kui -sujuvust," ütles maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk.
Viadukti ehitus seiskus 2011. aastal maavaidluste tõttu, mis vältasid 2014. aasta sügiseni. Kokkulepe riigi ja erafirmast maaomaniku vahel saavutati kohtumäärusega alles mullu novembris. Maanteeamet korraldas seejärel viadukti lõpetamiseks projekteerimis- ja ehitushanke ning poolelijäänud objektiga jätkati töid käesoleva aasta jaanuaris.
Vaatamata paariaastasele seismisele olid kõik valmiskonstruktsioonid - sillatalad, ääreprussid, tugiosad ning betoontalad säilinud heas seisukorras ja kasutuskõlblikud.
Kroodi viadukti kogupikkus on 186,9 meetrit, tee laiuseks viaduktil 10,2 meetrit. Lõunapoolses servas on viaduktil sõiduteest piirdega 3,5 meetri laiune kõnni- ja jalgrattatee.
Töid tegi Lemminkäinen Eesti AS, omaniku järelevalvet Taalri Varahaldus. Tööde maksumuseks oli 1,24 miljonit eurot.
2011. aastal tehtud esimese ehitusetapi raames valmistati kandetalad, sambad telgedele 1-2, 8-9 ja 10 ning ka avaehitus antud vahemikes. Viadukti sambad toetuvad hõõrdevaiadele, kuna ehituspiirkonnas moodustavad geoloogilise läbilõike maapinnast 32-36 meetri ulatusest suhteliselt madala kandevõimega peenliiva ja savi kihid.
Uute sammast ehituseks telgedel 3-7 kasutati puurvaiade tehnoloogiat võrreldes varasemalt rajatud pinnast tihendavate vaiadega. Teise vaitüübi sobivuse kontrollimiseks tehti täiendavad geoloogilised uuringud ja arvutuslik analüüs. Arvutuslike tulemuste kontrollimiseks tehti proovivaiade staatiline survekatse, mille tulemused kinnitasid projektseid arvutustulemusi.
Viadukti avaehituse kandekonstruktsioon koosneb eelpingestatud raudbetoontaladest pikkusega kuni 25,5 meetrit ja talasid ühendavast monoliitsest raudbetoonist plaadist.
Kroodi viadukti avaehituse rajamiseks tuli paika tõsta 78 eeltoodetud kandetala kaaluga kuni 38 tonni. Kandetalade paigaldamiseks telliti Soomest autokraana tõstevõimega kuni 500 tonni.
Toimetaja: Marek Kuul