Pärnumaa saab Rail Balticu trassil vähemalt kolm peatust ({{commentsTotal}})

Rail Balticu Pärnu reisijate terminali arhitektuurikavand.
Rail Balticu Pärnu reisijate terminali arhitektuurikavand. Autor/allikas: Eesti Arhitektide Liit

Rail Balticu eskiisporjekti avalikud arutelud algavad omavalitsustes oktoobris. Pärnu maavanema hinnangul ollakse Pärnumaal rahul, sest trassivalikul jäi peale rahva tahe.


Rail Balticu trassi määramisel oli Põhja-Pärnumaal kaua aega töös kaks varianti. Konsultandid ning majandus- ja kommunikatsiooniminsteerium eelistasid üht, kohalikud omavalituses aga teist teed.

"Üks variant on seesama 5D. See on olnud kogukondade poolt toetatav ja ka maavanema välja pakutud variant, mis sai juulis juhtkomitees kinnitatud. Loodame, et omavalitsused on ka rahul," rääkis ERR-i raadiouudistele Pärnu maavanem Kalen Kaljuste.

Ta lisas, et kõik kodanikud saavad eskiisi arutelu ja keskkonnamõjude hindamise avalikul väljapanekul esitada ka enda ettepanekuid. Praegu on omavalitsuste käes ka kaardid, kuhu tehakse märkmeid üle- ja läbipääsuteede ning ristmike kohta. "Avalik väljapanek ongi selleks, et kõik kodanikud ja huvigrupid saaksid kaasa rääkida," lausus Kaljuste.

Kuna Rail Balticu trassil hakkab käima ka regionaalrongiliiklus, hakatakse oktoobris arutama kas seda, kus rong peale Tallinna ja Pärnu veel peatuma hakkab. Kaljuste sõnutsi võiks üks rongiliin kulgeda ka Riiga. "Näeme oma maakonnaplaneeringus, mida paralleelselt Rail Balticuga koostatakse, ette kohalikke peatusi. Neid on omajagu, aga üks tuleb kindlasti Põhja-Pärnumaale, Tootsi piirkonda ja teine tuleb Lõuna-Pärnumaale, Häädemeestele," sõnas Pärnu maavanem.

Peatuste täpset asukohta pole veel määratud, kuid erinevad lahendused plaanitakse Rail Balticu projekti raames läbi kaaluda. Trassi ja eskiisprojekti planeerimisega tegeleva ettevõtte Hendrikson&Ko juhtiv planeerimisspetsialist Marika Pärn selgitas, et alloleval skeemkaardil on näha ka ristumised juba olemasolevate teedega. Neis kohtades viiakse üks tee viaduktiga teisest üle.

Skeemil näidatud roheline joon tähistab trassi 5D, roosaga on aga märgitud alternatiivsed koridorid.

Selle aasta alguses kuulutati välja Pärnu reisiterminali arhitektuurikonkursi võitjaks ideekavand pealkirjaga Water Strider. Selle autorid on Indrek Allmann, Jaan Jagomägi, Gunnar Kurusk, Tanno Tammesson ja Holden Vides arhitektuuribüroost Pluss OÜ.

 

Rail Balticu trassi eskiisid on seni tehtud Harju- ja Raplamaal. Valminud on ka üldine 3D-video tutvustamaks suurt rongiliikluse projekti.

Allikas: railbaltic.info

Rail Baltic on kavandatav kiirraudtee, mis ühendab Eesti Euroopa ning naaberriikide Läti ja Leeduga.

Toimetaja: Greete Palmiste



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: