Lõunaeestlased on hakanud rongiga mitu korda rohkem sõitma ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Lõunaeestlased on hakanud rongiga mitu korda rohkem sõitma, näitab Elroni statistika. Uusi väljumisi lubatakse Tallinna-Tartu ja järgmisel suvel Tartu-Piusa suunal. Kuigi Läti raudtee on Eestisse suunduvale teele teinud tänavu suuri investeeringuid, pole huvi näiteks Valgat ja Võrut läbiva ajaloolise Riia-Peterburi liini taastamise vastu seni märgata.

Rohkem väljumisi ning kiirem ühendus Valga ja Tallinna vahel on toonud üllatava tulemuse - Tartu ja Valga vahelist liini kasutatakse poole rohkem ning Tartust Koidula ja Piusa suunal sõidab rahvast veerandi võrra enam, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Detsembri keskpaiku kehtima hakkavas uues sõiduplaanis suuri muutusi ei plaanita, kuid ühendus pealinna ja Tartu vahel tiheneb veelgi.

Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo ütles, et Tartu liinile plaanitakse üht väljumist lisaks. "Sellel on kindlasti mõju nii Valga, Võru kui ka Põlva maakonnale. Ühendus Lõuna-Eestiga paraneb. Mis puudutab Piusa liini, siis sinna plaanime suveperioodiks nädalavahetustel ühe rongi lisaks, sest reisijaid on palju."

Teeremont, mis Tartu ja Tapa vahel liikumise aeglasemaks teeb ja osadel väljumistel rahva hoopis bussidesse suunab, jätkub. "Teeremont Tartu ja Tapa vahel on praegu käimas. Sellisena jätkub see novembri lõpuni, see tähendab, et kolmel päeval nädalas on osad rongid osaliselt asendatud bussidega. See jätkub nüüd ka järgmised kaks suve," ütles Kongo.

Rahvusvahelise rongiliikluse taastamisega on aga keeruline hoolimata sellest, et lätlased on korda teinud ka Eesti piirist Riiani ulatuva lõigu. Valga ja Riia vahelisi ronge teenindatakse praegu osaliselt bussidega ja sõiduaeg on endiselt pikk.

Valgast otse Vene piirile Koidulasse viival suunal on aga mõtet vaid siis, kui taastada kunagine väga populaarne rahvusvaheline liin Peterburist Võru ja Valga kaudu Riiga.

Elroni nõukogu liige, Valga linnapea Kalev Härk ütles, et Peterburi ja Riia suuna taastamine läbi Valga ajaloolise marsruudi sõltub väga palju poliitilisest situatsioonist, ida ja lääne suhetest.

"Olgem ausad - täna pole riikide raudteede vahel suhted just eriti soojad - on konkurents, on poliitikat," ütles Härk.

Et pileteid müüakse eraldi, pole statistikat, kas ja kui palju kasutatakse praegu ümberistumisvõimalusega rongisõitu näiteks Tartu ja Riia vahel.

 

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: