Toiduliit: eestimaalane joob aastas 19 liitrit pakimahla ({{commentsTotal}})

Eestimaalased on viimasel aastal hakanud taas rohkem mahla jooma, eelistades apelsini-, õuna- ja tomatimahla, selgus täna Toiduliidu mahlahommikul.

Mahlatootjate andmetel ostetakse Eestis ligi 32 miljonit liitrit mahlatoodet aastas, millest pakimahla juuakse keskmiselt 19 liitrit elaniku kohta.

Eestlaste lemmikuks täismahlade seas on jätkuvalt apelsinimahl, järgnevad tomati- ja õunamahl. Teistest mahlatoodetest on eelistatuimad mitmevilja-, jõhvika- ja ploomimaitselised nektarid ning mahlajoogid.

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on Eesti mahlaturg hakanud kosuma. "Üks põhjus on tarbijate terviseteadlikkuse kasv, teiseks on kindlasti üldine majanduskeskkonna paranemine ja kolmandaks tihedast konkurentsist tulenevalt sagenenud sooduspakkumiste kasv,” rääkis Potisepp. "Tarbijad saavad kvaliteetse mahla kätte täna oluliselt soodsamalt kui mõned aastad tagasi."

Eesti mahlatootjate andmetel on mahlal kindel koht eestimaalaste igapäevases toidusedelis. Peamiselt juuakse mahla lõuna- ja õhtusöögi kõrvale või siis vahepalaks. Hinnanguliselt eelistavad eestlased, kellest kõige sagedasemad mahlatarbijad on vanuses 15-45 eluaastat, eelkõige kohalikke kaubamärke ning tootjate prognooside kohaselt on see trend ka püsiv.

Sirje Potisepa sõnul ei erista tänane tarbija aga väga selgelt erinevaid mahlatooteid - nii 100% mahl, nektar kui mahlajook võrdub paljude jaoks ühtmoodi mahlaga. "Suhkrust mahlas on maalitud vaenlane, pannes ühte patta ka kõige looduslikumad, vaid puuviljasuhkrut sisaldavad 100%-lised mahlad,” selgitas Potisepp, miks Toiduliit on võtnud omale südameasjaks selgitada - mida erinevad mahlatooted sisaldavad, milleks kasulikud on ning kuidas mahlaga tervist turgutada.

Teavituskampaania raames kutsutakse kõiki huvilisi läbi tele- ja sotsiaalmeedia reklaamide tutvuma kampaania kodulehega, mis koondab kasulikku infot mahlast. Koduleht on kättesaadav aadressil http://www.tunnetoitu.ee/100-mahl/.

Septembri lõpust oktoobri lõpuni kestva teavituskampaania “Mahl – 100% head looduselt!” eesmärk on tõsta tarbijate teadlikkust mahlatoodetest, nende mõjust, soovitatavast tarbimisest ning erinevatest kasutusvõimalustest.

Toimetaja: Sven Randlaid



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: