Uus parvlaev Kihnu Virve koosneb Rolls Royce'ist ja Mercedesest
Uus reisiparvlaev nimega Kihnu Virve tegi täna Kihnu ja mandri vahel esimese reisi. Üle üheksa miljoni euro maksnud laev ehitati Saaremaal Baltic Workboatsi tehases. Nii laevale nime andnud rahvalaulik Kihnu Virve kui ka saare-rahvas rõõmustasid ühenduse paranemise üle. Laev peaks sõitma ka talvel ja hakkama saama kuni 40 cm paksuse jääga.
Uue parvlaeva pidulik vastuvõtt algas juba mandril Munalaiu sadamas, kuhu Virve Köster ehk Kihnu Virve ja hulk saarerahvast olid vana laevaga kohale sõitnud, et siis uuega kodusaarele naasta, vahendas "Aktuaalne kaamera". Ja mis seal enam oodata - pillimäng, tants ja laul löödi kohe lahti.
Pasunakoori Õnn Tuli Õuele juhatamise võttis Kihnu Virve enda peale. Ja juba tuligi aeg Kihnu poole teele asuda. Varasema saja reisija asemel võtab uus alus peale kakssada, ka autodele on ruumi piisavalt. Kihnus ootas saabujaid hulk rahvast, esimesena sõitsid laevalt maha mootorrattad. Rõõmu oli palju ja vallavanem Ingvar Saare sõnastas seda nii.
"Ma arvan, et see rõõm tuleb sellest, et kihnlane tahab elada Kihnu maa peal, ta ei taha siit kuhugi maesemaale minna. Või ta tahab siia väga kähku tagasi tulla, kui ta maesemaale läheb. Nii et ma arvan, et see laev annab kindlustunde, et sa saad iga ilmaga koju tagasi tulla," rääkis Kihnu vallavanem Ingvar Saare.
Tseremoonial öeldi tunnustavaid sõnu Eestimaise laevaehitusfirma Baltic Workboatsi kohta, mis Saaremaal Nasval suurepäraseid laevu ehitab. tellijaid rohkem välisriikidest kui kodumaalt.
"Kindlasti see on maailma tasemel laev. Siin on kasutatud maailma kõikide tipptegijate komponente, enne juba mainisime, et siin on Rolls Royce`i, on Mercedest; siin on Soome laevaehitajad abis olnud. Nii et igati maailma tipptase," kommenteeris laevaehitusfirma nõukogu esimees Märten Vaikmaa
Kõige rohkem räägitakse uue parvlaeva puhul sellest, kas ja kuidas ta jääga hakkama saab.
"Meie väga loodame, et lähimal ajal üks korralik talv tuleb. Sest ainult siis me saame tõeliselt teada, mis on selle laeva võimed päris elus, mitte ainult basseinikatsetustel. Mul on küll sügav usk, et see laev suudab ka kõige paksematest jääoludest läbi minna," sõnas Kihnu Veeteede juhataja Andres Laasma.
Katsetuste järgi peaks laev suutma läbida 45 cm sileda jää ja toime tulema ka kahe ja poole meetrise rüsijääga.
Toimetaja: Greete Palmiste