Eesti majanduseksperdid usuvad, et Volkswagen jääb ellu ({{commentsTotal}})

Foto: Reuters/Scanpix

Autotööstuse ajaloo ühte suurimasse skandaali sattunud Volkswagen on kaotanud enam kui poole oma turuväärtusest, kuigi praegu pole veel teadagi, kui palju trahvideks tuleb maksta. Eesti majandusekspertide hinnangul on aga peaaegu kindel, et ettevõte jääb ellu.

Võimalik on, et maha müüakse mõni vähem olulisem kaubamärk, kuid rutakaid otsuseid ettevõte tegema ei pea, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Ainuüksi trahvid, mis Volkswageni kontserni ähvardavad, võivad vähemalt spekulatsioonide järgi ulatuda üle kümne miljardi euro. Kahjude hulka tuleks aga arvestada ka autode tagasikutsumisega seotud kulud ning mainekahju. Samas tuleb arvestada, et enne skandaali oli Volkswagen väga võimas ettevõte, mille rahaline seis oli kindel.

"Eks loomulikult Volkswageni jaoks on ka kulu see, et ettevõtte põhitegevus on häiritud ja tuleb kogu aeg töötajaid, partnereid rahustada ja selle läbi ilmselt ka mõningane rahaline kaotus. Kuid vaadates, kui suur see kontsern on – tegelikult Volkswagenis on töötajaid peaaegu sama palju kui Eestis kokku," rääkis Arengufondi majandusekspert Kristjan Lepik.

"Volkswagenil seisab vaba raha kontol kuskil 20 miljardit. Nad juba enne seda kriisi on teatanud, et nad müüvad oma 20-protsendilise osaluse Suzukis. Sealt nad saavad veel 3 miljardit juurde. Nii et justkui võib-olla nendeks trahvideks on otseselt see raha täitsa olemas täna," ütles LHV fondijuht Mikk Taras.

Volkswageni kontsern oli vähemalt enne skandaali maailma suurim autokontsern. Gruppi kuulub loomulikult Volkswageni kaubamärk ning lisaks sellele on käibe ja kasumi poolest väga olulised Audi ja Porsche. Ka Škoda võib lugeda strateegiliselt oluliseks ettevõtteks. Hispaania taustaga Seat on aga juba aastaid kahjumis.

Lisaks neile kaubamärkidele kuuluvad Volkswagenile veel veokitootjad Scania ja Man, luksuslike sportautode kaubamärgid Lamborghini, Bentley ja Bugatti ning mootorrattatootja Ducati, mille roll ettevõtte majandustulemustes on väga marginaalne.

Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala peab võimalikuks, et mõni vähemolulistest kaubamärkidest müüakse, kuigi suurt müügisurvet pole.

"Isegi kui seal ei lähe kõige hullemad stsenaariumid käiku, siis miljard investeeringuteks on juba ära lõigatud. Seda on öeldud, et see toimub. See tähendab seda, et mõned mudelid jäävad välja töötamata. See puudutab väga paljusid inimesi mitte ainult Saksamaal, vaid ka mujal, kes jäävad oma tööst ilma. Kaudselt võib-olla, arvestades, et väga pisikesed tükid tehakse ka Eestis valmis, kaudselt võib see ka siia ulatuda," rääkis Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala.

Volkswageni aktsiad on skandaali valguses järsult kukkunud. Kui aasta alguses oli ettevõtte turuväärtus ligi 120 miljardit eurot, siis praegune hinnang on umbes 50 miljardit eurot.

"Pigem isegi investori seisukohast vaataks, et võib-olla on üle reageeritud sellele kaasusele. Me ise ei ole Volkswagenisse investeerinud, sellepärast et ettevõtte teine väga suur risk tegelikult on see, et nad saavad pea poole oma kasumist Hiinast jame teame, et seal majandus jahtub, jahtub päris järsult," lausus LHV fondijuht Mikk Taras.

Toimetaja: Liis Velsker



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: