Tallink müüb Kaia Kanepi ristitud Superstari Lõuna-Euroopasse ({{commentsTotal}})

Autor/allikas: (Siim Lõvi /ERR)

Tallink müüb 2008. aastast Helsingi ja Tallinna vahel sõitnud kiirlaeva Superstar. Kaia Kanepi ristitud alust hakkab paari aasta pärast asendama Turus valminud maagaasil töötav kiirlaev. Seni jätkab reise Superstar.

Müügileping on sõlmitud ettevõttega Medinvest SpA (Corsica Ferries Grupp), kes ostis Superstari 91,5 miljoni euroga. Kuigi registris vahetub laeva omanik juba selle aasta detsembris, jääb värskelt sõlmitud prahilepingu alusel Superstar endiselt uue laeva tulekuni Tallinki opereerida.

Tallinki juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul teenindab kiirlaev Superstar Tallinn-Helsingi liinil kuni uue laeva valmimiseni tavapärase graafiku ja meeskonnaga ning reisijatele müügitehinguga seoses muudatusi ette näha ei ole

Superstar valmis 2008. aastal ning maksis tollal uhiuuena 120 miljonit. Laev ehitati Itaalias ning see on Fincantieri Cantieri Navali S.p.A. laevatehase üleandmise hetkest vedanud reisijaid Tallinn-Helsingi liinil. Laeva ristiema on Kaia Kanepi.

Tänavu veebruaris tellis Tallink Eesti ja Soome pealinnade vahele sõitma uue, vedeldatud maagaasil sõitva kiirlaeva. 2017. aasta alguses valmiv alus ehitatakse Turus asuvas laevatehases ning see maksab 230 miljonit eurot.

"Keskkonnasõbralik alus kasutab kütusena veeldatud maagaasi, mis vastab Läänemere kõige karmimatele keskkonnanõuetele. 27-sõlmelist kiirust arendava aluse keskkonnasõbralikkus väljendub ka energiaefektiivsuses," selgitas Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne.

Tallinki teatel võimaldab uuenduslik disain vähendada veesurvet korpusele ning head liikumisvõimekust rasketes jääoludes. Lisaks on laeva arendused võetud suurema tähelepanu alla ka sadamates toimuvate laadimis- ja lossimisprotsesside kiirendamine. Korraga kuni 2800 reisijat mahutava laeva pikkus saab olema 212 meetrit ning kogumahutavus 49 000 tonni.

Uuel laeval veel nime ei ole, käimas on konkurss. Turus ehitatava aluse meeskond komplekteeritakse seniste kiirlaevade meeskonnast järgmise aasta jooksul. Kuna uus laev on Superstarist suurem, mahutades pardale Superstarist pea 750 inimest rohkem, värvatakse ilmselt seetõttu ka inimesi juurde.

Müügist laekuvat raha kasutab Tallink peamiselt laenude tagasimaksmiseks, jätkates ettevõtte laenukoormuse vähendamise strateegiat ning uue ehitatava LNG kiirlaeva ostuhinna sissemakseks, teatas Tallink. Seoses laeva müügiga lõpetab ettevõte ennetähtaegselt laevaga seotud laenulepingu ja kannab lepingu ennetähtaegse lõpetamise ühekordsed kulud.

Corsica Ferries Grupp on põhiliselt Prantsusmaal tegev, kuid itaallastest omanike laevafirma, mis teenindab põhiliselt Itaalia, Korsika ja Sardiinia ja ka Lõuna-Prantsusmaa vahelistel liinidel.

Toimetaja: Greete Palmiste



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: