Täna alustavad tööd uued kiiruskaamerad Ares ja Kosel ({{commentsTotal}})

Kose kiiruskaamera
Kose kiiruskaamera Autor/allikas: Maateeamet

Maanteed ületavate jalakäijate ohutuse tõstmiseks alustavad täna keskpäevast tööd uued kiiruskaamerad piirkiirusega 50 km/h lõikudel Kose alevikus Harjumaal ja Are alevikus Pärnumaal, kus mõlemat asulat läbib põhimaantee tihe transiitliiklus suurusjärgus 8000 sõidukit ööpäevas.

Ares ületavad Tallinna-Pärnu-Ikla maanteed bussipeatusse, kooli ja kauplusse suundujad ning Kosel on suure liiklussagedusega Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa põhimaantee ja tugimaantee ristmik ning mõlemale poole teed jäävad elumajad ja tootmishooned.

"Loendasime maanteed ületavate jalakäijate arvu ja tegime tegelike kiiruste mõõtmist, mille tulemusel selgus, et meil tuleb jalakäijate ohutuse tagamiseks rahustada liiklust nii Ares kui ka Kosel püsiva lahendusega," ütles maanteeameti liikluskorraldusosakonna peaspetsialist Siim Vaikmaa.

Kiiruskaamerad toimivad kõige paremini lokaalselt sõidukijuhtide distsiplineerijate ja liikluse rahustajatena lühematel liiklusohtlikel teelõikudel.

"Raske jalaga Koselt ja Arest läbisõitjaid uued kiiruskaamerad tõenäoliselt ei rõõmusta, kuid kohalike jaoks on tegu väga oodatud sammuga," tõdes Vaikmaa.

Sõidukijuhtide osakaal, kes pole asulasisesest kiiruspiirangust uute kaamerate alas vabatahtlikult kinni pidanud, on märkimisväärne ehk isegi paigaldamisjärgsel testperioodil, kus kabiinid on olnud liiklejatele hästi näha, on iga kaamera registreerinud ööpäevas 90-260 rikkumist.

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernitsa sõnul on umbes 30 protsenti kõigist hukkunutega liiklusõnnetustest seotud lubatud sõidukiiruse ületamisega ehk suuremal kiirusel on keerulisem ohtu märgata ning vähem võimalusi sellele adekvaatselt reageerida.

Eriti kriitilise mõjuga on Ernitsa sõnul liikumiskiirus jalakäijatega juhtunud liiklusõnnetuste puhul, sest iga lisanduv km/h muudab tagajärjed oluliselt raskemaks.
Kui kiirusel 60km/h toimunud kokkupõrge on jalakäija jaoks tõenäoliselt fataalne, siis 30 km/h juures on tal võimalik pääseda ilma tõsisemate tervisekahjustusteta.

„Kui samast kohast märkavad ohtu 50 km/h ja 60 km/h liikuvad sõidukijuhid, siis seal, kus aeglasemalt liikunud sõiduk on juba seisma jäänud, on teise kiirus veel 40 km/h – kiirem sõiduk läbib reageerimise ajal, kus aeglustust ei toimi, niipalju pikema distantsi,“ tõi Ernits näite pealtnäha süütust kiiruseületamisest.

Ares alustavad tööd kaks, Kosel üks kiiruskaamera. „Kosel pidime Tartu-Tallinn suunal piirduma kiirustablooga, sest antud asulasisesel lõigul ei olnud kaamerakabiini paigaldamiseks sobilikku füüsilist asukohta,“ ütles Vaikmaa.

Kiiruskaamerate mõõtekabiinid paigaldas riigihanke võitja AS Alarmtec. Lepingu maksumus koos kolmeaastase hooldusega on 97 000 eurot. Kabiinides kasutatakse varem soetatud mõõtesüsteeme, mis roteerivad kõigi kabiniidide vahel perioodiliselt. Kiiruskaamerate asukohtade ette on paigaldatud automaatkontrolli hoiatusmärgid.

Koos täna tööd alustavate kiiruskaameratega on maanteeametil 58 kabiini/posti ehk piirkiirusega 90 km/h alas on 40 ning 70 km/h 14 ja 50 km/h koos Are ja Kose kaameratega kokku neli. Kiirusmõõtesüsteeme on maanteeametil kasutada 38.

Viimase viie aasta jooksul on Kose piirkonnas juhtunud kolm inimkannatanutega liiklusõnnetust, milles hukkus üks ja vigastada sai seitse inimest. Ares on samal perioodil juhtunud leitud neli inimkannatanutega liiklusõnnetust, milles hukkus kaks ja viga sai 12 inimest.

Toimetaja: Marek Kuul



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: