Michal: teised maanteed Kose-Mäo teelõigu ehitamise tõttu ei kannataks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Liis Treimann/Postimees/Scanpix

Valitsus soovib Tallinn-Tartu maantee Kose-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitada aastaks 2022 ning hinnanguliselt läheks see maksma ligi 170 miljonit eurot. Majandusminister Kristen Michal kinnitas, et teised maanteed selle teelõigu ehitamise tõttu ei kannataks.

 Michal rääkis "Aktuaalsele kaamerale" antud intervjuus, et esialgu tuleb vaadata välja optimaalne tee-ehituse viis.

"Enamik valitsuskabinetist oli nõus, et 2018-2022 oleks ehitus. Ja tegelikult see toimub lõiguti, mis tähendab, et sel aastal me peaksime jõudma põhimõtteliste otsusteni, seejärel saaks hakata hankeid ja muud tegema," märkis minister.

Raha tee ehitamiseks peaks tulema riigieelarvest. "Selleks on kaks poolust. Üks on teehoiu kava. Täna valitsuses analüüsi arutades jõuti selleni, et majandusministeerium peaks üle vaatama teehoiu kava, mis võimalused on seal olemasolevatest vahenditest, kui Tallinn-Tartu maantee Mäoni on prioriteet. Ja teine pool, kui märtsis-aprillis arutatakse riigieelarve strateegiat, siis vaatame üle, mis on riigieelarve võimalused investeeringute jaoks. Siis tehakse lõplik rahastamisotsus," selgitas Michal.

Neljarajalise lõigu ehitamiseks kulub 170-220 miljonit eurot, kuid Michali kinnitusel ei tähenda see seda, et teised maanteed jäävad unarusse.

"Päris nii see pole. Maanteeameti eelarve koos võõrvahenditega on suurusjärgus 250 miljonit eurot aastas. Loomulikult, ongi keeruline sellise suure projekti jaoks raha välja võtta olemasolevast teedekatlast, kui nii võib öelda. Püüame seda teha, üle vaadata, mis võimalused on, sest tuleb mõista, et palju sõltub sellest, mis on riigieelarve võimalused lähiaastatel - kõigil ministritel on ju kahtlemata väga suurepäraseid soove," rääkis ta.

"Aga Tallinn-Tartu maantee puhul, nagu täna aruteludes nenditi, kõikidest erakondadest oli nii poolt- kui erinevaid arvamusi. Arutati täiesti vabalt, et see kindlasti oleks suur ja vajalik asi, mis Eestis lõpuks tehtud võiks saada," lisas ta.

Valitsuskabinetis arutati Michali sõnul ka seda, et Mäo ümbersõit ehitati väga suur ja võimas, võib-olla isegi liiga võimas, kuid tema sõnul ei olnud see ainult ühe ameti möödapanek.

"Tegelikult teedega seotud inimesed meenutasid, et see polnud tollal võib-olla isegi maanteeameti bravuurikus. Kohalikel omavalitsustel, kes seda planeeringut seal aitasid teostada, läbi viisid ja olid otsustamise juures, oli teatav ettekujutus, et sinna ümber tulevad tööstupargid jm. Sellest ka selline dimensioneeritus. See polnud võib-olla isegi ühe riigiasutuse möödapanek, kui nii võib öelda," ütles minister.

"Kokkuvõttes, teedeehitus arvestabki nii või teisiti teatavat tulevikuperspektiivi. Kui vaatame Tallinn-Tartu maanteed kuni Mäoni, siis täna on liiklussagedus seal väiksem kui üldjuhul peaks olema neljarajalise tee rajamiseks. Aga tulevases perspektiivis peaks see ikkagi jõudma suurusjärku, kus see on ikkagi 14 000-20 000 liiklejat," lisas ta.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: