Saaremaa ettevõtja: lennuühenduse katkemisega seotud kahjud võivad olla väga suured
Saaremaa ettevõtjad on mures, et lennuühenduse katkemine saartega võib anda hoobi nende välissidemetele, sest välismaa ärimehed ei hakka auto ja parvlaevaga saarele reisima. Saarlased ei mõista, miks ei tehtud uue vedaja leidmiseks ettevalmistusi varem, kuna Aviesi probleemid olid teada ammu.
Saaremaa ettevõtjad muretsevad, et ka mõnekuine katkestus lennuühenduses võib teha Saare ärikliimale korvamatut kahju, sest suured tehingud eeldavad äripartnerite kohaletulekut ning praami ja autoga tulekuks nood aega raiskama ei hakka, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Osaühingu Kalla Mööbel tegevdirektori Rober Pajusaare hinnangul rikutakse see traditsioon nüüd ära. "Me oleme tegelenud sellega, et graafik oleks hea, et inimesed lendaksid, seda kõike oleme saavutanud ja nüüd ei toimu enam midagi," möönis Pajusaar. Tema arvates võib lennuühenduse katkemine olla nii suur, et seda ei osata täna isegi adekvaatselt hinnata.
Saarlased ei mõista, miks ei otsitud võimalusi lennuühenduse jätkamiseks varem, kui Aviesi probleemid olid ammu teada. "Plaan B oleks pidanud olema ja meile antud lubaduste põhjal oligi, et plaan B on sellisel kujul olemas, et me ei pea muretsema ja lennuühendus igal juhul jätkuks, ka olukorras, kus Avieselt võetakse lennuluba ära," selgitas Pajussaar.
Tema sõnul jääb hetkel arusaamatuks, kas selline alternatiivne tegevuskava oli olemas ja kas see näeb ette kolme kuu pikkuse lennuühenduse katkemise. "See on täiesti absurdne," leidis Pajussaar.
Hanke väljakuulutamiseks kulub veel paar päeva
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Taivo Linnamäe kinnitas, et hange on ettevalmistatud juba sel perioodil, mil Aviesil finantsprobleemid ilmnesid. "Me soovisime vältida tänase olukorra tekkimist, kuid me ei saa hanget välja kuulutada varem kui siduv leping leopingupartneriga olemas oli, seda me teha ei saanud," selgitas Linnamäe.
Hanke väljakuulutamine ootab Linnamäe sõnul praegu Aviesiga lepingu lõpetamise taga ja sellega võib minna paar päeva. Hankele on oodatud kõik lennuluba omavad ettevõtted ja ühendus loodetakse taastada juunis.
Saarlastele valmistab pettumust seegi. et lootus suuremale lennukile tuleb nüüd maha matta. "Oleme saaremaa ettevõtjate liiduga tegelenud juba aasta sellega et uue hankega ei jäädaks hiljaks ja oleks arvestatud kohapeal elavate inimeste tingimusi. Meie soov on olnud raudselt see, et lennuk peaks olema vähemalt 40 kohaline, tal peaks olema normaalne pagasivõimalus," rääkis Pajussaar.
Ministeeriumi esindaja sõnul lähtutakse eelseisvas hankes varasematest tingimustes ehk riik soovib näha vähemalt 17-kohalist lennukit. Pajussaare sõnul aga ei julge paljud Lääne ärimehed nii pisikese lennukiga lihtsalt lennata.
Nordica kaalub hankel osalemist
Aviesi asemel võib saarte ja mandri vahel lendama hakata rahvuslik lennufirma Nordica. Ettevõte kinnitas täna, et kui hanke tingimused sobivad, kaalutakse pakkumuse esitamist.
Väiksemad lennukid, mis saartele lendama hakkaks, oleks võimalik rentida. Nordica juht Jaan Tamm toonitas, et kuigi huvi on olemas, pole veel midagi otsustatud. Tamme sõnul on kõige olulisem, et mandri ja saarte vahelised liinid oleksid majanduslikult tasuvad.
Toimetaja: Allan Rajavee