Vedaja ja tellija usuvad, et tänavu kilomeetrite pikkused järjekorrad parvlaevadele ei kordu
Lähinädalatel asub mandri ja Muhumaa vahel liikuma suveks sellele liinile toodud parvlaev Mercandia - eile hilisõhtul Virtsu sadamasse jõudnud aluse tellis riik ja see peaks muutma mandri ja suursaarte vahelise laevaliikluse tipphooajal sujuvamaks. Selleks eraldas riik ka täiendavalt poolteist miljonit eurot.
Eile Hiiumaal kõikide osapooltega paika pandud plaanide kohaselt jäävad Virtsu-Kuivastu liinile sõitma parvlaevad Hiiumaa, Mercandia ja Ionas, Rohuküla-Heltermaa liinil sõidavad Regula, St. Ola ja Harilaid, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Kindlasti tuleb arvestada sadamatega, ilmastikuga ja laevade piirangutega. Sündinud kokkulepe arvestab kõiki neid tingimusi ja sisuliselt tagab mõlemale saarele võimalikult hea üleveo võimekuse," kinnitas majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Taivo Linnamägi.
Ajutiselt liinile toodud Mercandia on rõõmuks kõigile kunagise liinil olnud Viire fännidele, sest tegemist on Viire sõsarlaevaga.
"Viire fännklubil on siiralt põhjust rõõmustada, sest laev on üks-ühele Viire. Pisut on modifitseeritud selle reisijate osa. Seda me ilmselt peame pisut ringi tegema. Aga laev on kohal ja Viire mis Viire. Riik on selle laeva tellinud juunist augustini ja ma usun, et me peame sellega alustama sõitmist juba varem. Võib-olla on vaja mõnele olemasolevale laevale anda pisut puhkust enne hooaega," rääkis Saaremaa Laevakompanii tegevjuht Tõnis Rihvk.
Vähemalt esialgu hakkab Mercandia vedama ainult alumise autotekiga, kuhu mahub Tõnis Rihvki kinnitusel kuni 90 sõidukit.
"Ülemine autotekk sõltub Saarte Liinidest ehk sadama valdajatest. Me oleme oma pöördumise neile teinud. Võib-olla jõuavad nad ka taastada Viire rambid ja me saame sõita ka n-ö kahe tekiga," ütles Rihvk.
Nii vedaja kui tellija usuvad, et eelmisel suvel üle aastate taas tekkinud kilomeetrite pikkused järjekorrad laevale pääsemiseks tänavu enam korduda ei tohiks. Selle nimel on riik suursaarte laevaliiklusesse panustanud täiendavalt ligi poolteist miljonit eurot, mis võimaldab näiteks Virtsu-Kuivastu liinil teha kuni tuhatkond lisareisi.
Toimetaja: Merili Nael