Ekspert: oma märgiga on lihtsam meelitada riiki investoreid ja talente ({{commentsTotal}})

Hollandlane Peter Kentie, kes pakkus välja uue Eesti märgi kavandi, ütles, et tema ideed edasi arendades oleks sellega võimalik kõnetada mitmeid keeli rääkivaid riike ning ka selle sõnumiga on võimalik edasi mängida. Riikide ja linnade maine arendamist nõustava Marcus Anderssoni sõnul on riigi märgiga lihtsam meelitada investoreid ja talente.

Eindhoveni linna turundusjuht Peter Kentie ütles "Aktuaalsele kaamerale", et tema kavatsuse taga on armastus Eesti vastu.

ESTonishing konseptsiooni on kritiseeritud sellepärast, et see kõnetab vaid ingliskeelset maailma ning seal on kasutatud vaid ülivõrdeid, kuid ükski riik ei saa väita, et ta kõiges parim. Kentie ütles, et tegelikult annab selle konseptsiooni puhul mõelda ka raamidest väljapoole.

"EST on kasutusel ka prantsuse keeles, ka hispaania keeles ja saksa keeles - bESTe. Sellega saab mängida. Teine argument, mis on liiga raamides, puudutab seda, et te olete kontseptsiooni järgi kõiges parimad. Ma ei mõelnud seda päris nii. Mõtlesin, et te olete lihtsalt EST - et selle riigi puhul on midagi EESTI-likku. Te võite ühtlasi olla ka kõige kummalisemad, naljakamad ja süngemad. Neid ülivõrdeid saab kasutada selleks, et tekitada inimestes huvi teie riigi vastu," selgitas Kentie.

Ta rääkis, et tema konseptsioon ongi praegu idee algus, mille külge tuleks siduda tugeva taustalooga Eesti ja eestlaste väärtused.

Täna Tallinnas toimunud kohabrändimise konverentsil esinenud riikide ja linnade reputatsiooni ja innovatsiooni arendamist nõustav Tendensor Internationali tegevjuht Marcus Andersson ütles, et riigi või rahvuse märk on väga oluline mitmel põhjusel.

"Brändiga on lihtsam meelitada riiki investoreid, uusi residente ja talente. Lihtsam on meelitada ka ärimehi ja ettevõtjaid. Riiki kujutatakse rahvusvahelises meedias soodsamalt. Diplomaatia muutub lihtsamaks," rääkis ta.

Andersson lisas, et brändi loomisel on oluline kaasata võimalikult palju ühiskonna osapooli.

"Ei saa lihtsalt midagi välja mõelda ja kõigile kuulutada. On vaja, et kodanikud, üliõpilased, firmad ja ülikoolid oleks ka "pardal". Loomulikult on vaja head toodet, ilma selleta ei ole ka head lugu. Ja Eestil on minu meelest hea lugu, mitu head lugu isegi tegelikult," ütles ta.

Üks asi, mida Andresson soovitab Eestil maailmale reklaamida, on e-riik.

Toimetaja: Merili Nael



uudised
uudised
intervjuu viimasel tööpäeval
Tõnis Lukas ja Toomas Sildam Eesti Rahva Muuseumis.

Tõnis Lukas: erakonnapoliitika saali ERM-i ei tule

Reedel on Tõnis Lukase viimane tööpäev Eesti Rahva Muuseumi (ERM) direktorina. Alljärgnev Toomas Sildami intervjuu temaga on kiire ja veidi rappuv vankrisõit läbi mineviku, oleviku ja riivates tulevikku.

MUUTUV MEEDIAÄRI
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: