Liit ja maanteeamet: reformides pole veel midagi lõplikku
Eesti autokoolide liidu esindajate ja maanteeameti juhtide kohtumisel tõdesid mõlemad pooled, et maanteeameti reformide puhul pole midagi kivisse raiutud ja kõiges saab veel läbi rääkida. Samas tuleb töötada ka selles suunas, et õpetamise kvaliteet autokoolide paraneks.
Eestis on üle 270 autokooli, neist kuulub autokoolide liitu 85. Liidu presidendi Enn Saardi sõnul pole nii palju tarvis, piisaks 80-90 koolist, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Maanteeameti hinnangul on õpetamise kvaliteet koolides ebaühtlane ja keskmiselt kukub iga teine eksaminand läbi. Seetõttu tuleb saavutada, et koolid õpetamisse vastutustundlikumalt suhtuks. Ka õppekavad tuleb üle vaadata.
"Tänane määrus näeb ette minimaalselt 24 sõidutundi B-kategooria sõidukijuhtidele. Täna öeldakse, et seda on tõenäoliselt vähe. On kõlanud ka väide, et miinimumtundide arv võiks olla inimese vanus pluss 20 tundi. Ehk siis 40-aastane inimene võib-olla peaks harjutama 60 tundi. Tõenäoliselt see võib õige väide olla. 20-aastasel noorukil võib olla 40 sõidutundi," arutles maanteeameti peadirektor Priit Sauk.
Samas ei pea maanteeamet autokoolide arvu otsest piiramist iseenesest õigeks. Aastas tuleb siiski vastu võtta 36 000 eksamit, nii et vajadus on suur.
"Autokoolide töö üle teostab järelevalvet maanteeamet. Küll aga on nii, et õpetamise lubasid annab välja ja võtab ära haridusministeerium. Meie saame ainult teha ettepanekuid. Jah, meil on ka märkuseid ja me teeme koostööd haridusministeeriumiga, aga väga sageli ei võeta ära õpetamise lubasid autokoolidelt," ütles Sauk.
Ta ütles, et sellest kevadest on neli juhtumit, kus lõpplaheduseni pole jõutud ja koolid jätkavad tegevust. Tänane kokkusaamine oli mõlema poole hinnangul vajalik, et asjad selgeks rääkida.
"Ega meil see eksamite koondumine teatud piirkondadesse ei toimu üleöö. Ikkagi osad eksamid kestavad kuni aasta lõpuni ja teised lähevad järk-järgult järgmine aasta ära. Võib-olla me mingeid asju natuke lükkame edasi või siis teeme neid asju teistmoodi," ütles maanteeameti eksamiosakonna juhataja asetäitja Tarmo Vanamõisa.
"Mina jäin kõige rohkem rahule sellega, et me saime kokku ja proovime koostööd edasi teha. Loomulikult on seltskonnas neid inimesi, kes kohe kõik tahavad ühekorraga vastuseid saada, mida, ma arvan, täna ei saa. Üks asi sai selgeks, et maanteeamet on nüüd koostööaldis. Ja ma saan aru, et kõik otsused, mis on tehtud, ei ole veel kivisse raiutud, et seal on ka veel muutusi," rääkis Enn Saard.
Toimetaja: Merili Nael