Parts peab Regula ostmist tarbetu vanaraua soetamiseks
Endine majandusminister Juhan Parts nimetas Tallinna Sadama tütarfirma lepingut parvlaeva Regula ostmiseks absurdseks mõttetu vanaraua soetamiseks.
"See on lihtsalt piinlik ja kuuluks nagu ulme valdkonda. Milleks on vaja seda vanarauda?" ütles Isamaa ja Res Publica riigikogu fraktsiooni liige Parts ERR-i uudisteportaalile.
Partsi sõnul varjutab uute parvlaevade ostmist kahetsusväärsel kombel küll altkäemaksu vari, kuid neli uut laeva peaksid sõitma 365 päeva aastas ja poleks midagi lihtsamat, kuid laevade hilinemise tõttu lihtsalt pikendada lepingut Väinamere Liinidega.
"Tuletan Eesti rahvale meelde, et riik peab parvlaevadega tegelema seetõttu, et kokku hoida ja minu algatatud sammud selles valdkonnas on võtnud väga kummalised mustrid," tähendas Parts, lisades, et aastate jooksul saaks kapitalikulude pealt kokku hoida kümneid miljoneid eurosid.
"Kas näiteks Tallinkil on mingisugune varulaev?" küsis Parts. "Nende laevad sõidavad ööpäev läbi."
Tallinna Sadam teatas kolmapäeva hommikul, et sõlmis lepingu Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva Regula ostuks, ostusumma jääb kolme ja kuue miljoni euro vahele.
Endine majandusminister Urve Palo (SDE) ütles Regula ostu ERR-ile kommenteerides, et tegemist on ettevõtte juhtkonna pädevusega, kuidas täita endale võetud kohustusi. "Antud juhul on TS Laevad võitnud riigihanke ja võtnud sellega kohustuse alates oktoobrist osutada riigile parvlaeva teenust. Muuhulgas nõuab leping hanke võitjalt ka varulaeva, ju ongi Regula soetatudki selle eesmärgiga," lisas Palo.
TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar ütles, et vastavalt lepingule tuleb tagada varulaeva olemasolu 24 tunni jooksul, samuti võib suveperioodil olla Virtsu-Kuivastu liinile vaja kolmandat laeva.