Hiina meedia: hiidbuss võib osutuda petuskeemiks ({{commentsTotal}})

20. mail Pekingis esitletud hiidbussi mudel.
20. mail Pekingis esitletud hiidbussi mudel. Autor/allikas: Reuters/Scanpix

Hiina meedias on eelmisel nädalal testsõitu teinud hiidbussi osas üles kerkinud kahtlused, kas tegu on teostatava ideega ja kas projekt on üldse ehtne.

Nädala eest Hebei provintsis testsõitu teinud hiidbuss on kahe meetri kõrgune ja veereb mööda rööpaid, nii et autod saavad bussi all sõita. Kuigi võimalus 300 inimest mahutava bussi abil ummikuid vähendada on tekitanud palju elevust, on nüüd tõstatunud mitmed küsimused, vahendas BBC.

Idee teiste liiklejate kohal liikuvast bussist toodi Hiinas avalikkuse ette 2010. aastal, kuid projekt ei jõudnud teostumiseni, kuni seda tänavu kevadel Pekingis taas tutvustati. Pärast möödunud nädalal toimunud testsõitu on kõik edasised testid peatatud.

Testsõidul läbis buss kohalikul maanteel ainult 300 meetrit ja kaheldakse, kas see mahuks Pekingis jalakäijate sildade alla ning samuti on küsimus, kuidas sõiduk pöörama mahub, kuidas see peab vastu iseenda ja reisijate kaalule ning kui kaua kestab selle aku.

Hiina meedias toodi välja, et viimasel testsõidul kasutatud mudel oli sama, mida kuus aastat tagasi näidati, mistõttu ei pruugi selle aja jooksul olla saavutatud mingit tehnilist edasiminekut. Lisaks ei olnud mudel sugugi valmis, sest tehnikud viimistlesid seda veel vahetult enne testsõitu.

Samuti on välja toodud, et bussi välja töötanud Song Youzhou on algharidusega, ehkki talle kuulub üle 50 leiutise patendi.

Hiidbussi arendav ettevõte on avalikkusele öelnud, et sõlmis aprillis Qinhuangdao valitsusega strateegilise partnerluse leppe, kuid kui ajakirjanikud kohalike võimudega ühendust võtsid, eitasid viimased igasugust aktiivset seost projektiga ja ütlesid, et olemas on ainult leppe "skelett". Qinhuangdao riiklik arengu- ja reformikomisjon kinnitas samuti, et bussiprojektile ei ole heakskiitu antud.

Hiina ajakirjanikud külastasid ka bussi tootmisbaasi Henanis, rohtukasvanud tehasealal ei toimunud aga mingisugust tegevust.

Bussi põhiinvestoriks on Huaying Kailai, mis kunagi kuulus illegaalse finantstegevuse tõttu musta nimekirja, kuid nüüd müüb investeerimispakette, kus kinnitab, et projekti toetab ka valitsus. Seni on suudetud ligi meelitada 300-400 investorit, kellele on lubatud 12-14-protsendilist tootlust.

Riiklik ajaleht Global Times kirjutas, et Huaying Kailaid kahtlustatakse finantsskeemi sepitsemises.

BBC külastas hiidbussi näituseruumi Pekingis, mis nüüd on aga külastajatele suletud. Turvameeste teatel parandatakse parajasti mudeli alust.

Huaying Kalai esindaja kinnitas, et ettevõte töötab endiselt ja projekti võib täie kindlusega investeerida.

Toimetaja: Karin Koppel



ojasoo ja EV100
Kersti Kaljulaid

President: ka Tiit Ojasoo väärib andestust

President Kersti Kaljulaidi sõnul ei tähenda teater NO99-le tehtud ettepanek lavastada Eesti Vabariik 100 presidendi vastuvõtt vägivalla heakskiitmist. Ühtlasi leidis president, et Tiit Ojasoo tehtut ei saa küll unustada, kuid ka talle tuleks andestada.

uudised
XII noorte laulupidu

Graafikulugu rahvaarvu tõusu taustal: milline on Eesti elanikkond?

Eesti rahvaarv kasvas 2018. aasta 1. jaanuariks võrreldes mullusega 3070 inimese võrra ehk 0,2 protsenti, eelkõige tänu Eestisse tagasi saabunud inimestele. Milline näeb aga meie rahvastik välja seni värskeimate detailsete ehk 2017. aasta alguse andmete põhjal?

Külm ei tapa viirusi ja külmalaine ajal nakatumine ülemiste hingamisteede viirushaigustesse hoopis suureneb.

Külmetushaigusi pole olemas ja külm ei vähenda viirushaigusi

Ilm läks külmemaks ja ERR Novaatori lugejad on kahe päeva jooksul meilt neljal korral küsinud, kas külm tapab pisikuid ja kas nüüd väheneb külmetushaigustesse nakatumine? Vastused on ehk üllatavad ning paraku päris mitte see, mida ilmselt oodatakse.

RMK peakontor Toompuiesteel

Riigiasutuste kolimise plaan hakkab ilmselt osaliselt nurjuma

Valitsuse plaan viia lisaks läinud aastal kokku lepitud tuhandele töökohale Tallinnast ära veel 13 asutuse keskkontorid, hakkab liiva jooksma. Mõned kolimised ootavad küll ees, kuid riigihalduse minister Jaak Aabi soovitud mahtu ministeeriumid ei toeta.

Piret Pormeister Otepääl suusatamise maailmakarika etapil.

Teadlane vastab: miks Otepääl sajab lund, aga Tartus vihma?

On koolitarkus, et mägede kõrgusvööndilisuse tõttu muutuvad olud kõrguse suurenedes üha külmemaks. Tasase Eestimaa metsased künkad ei tundu olevat miski, mis niiväga kohalikku ilmastikku mõjutaks – õhumassid ju libisevad neist sujuvalt üle, mitte ei põrku vastu kiviseina nagu Alpides – või nii vähemalt arvab Novaatori toimetajate käest uurinud lugeja. Miks vähem kui 100-meetrine kõrguste vahe põhjustab juba olulise erinevuse temperatuurides ja lumikattes?

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: