Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

Tallinna Sadama uute parvlaevade mootorivalik toob suured kulutused

Türgi laevatehases valmiv parvlaev
Türgi laevatehases valmiv parvlaev "Tiiu". Autor/allikas: Tallinna Sadam

Erinevalt varasematest lubadustest saab uutes Tallinna Sadama parvlaevades kasutada üksnes kallist diislikütust, sest masinate tehnilise iseärasuse tõttu ei ole võimalik neid palju odavama veeldatud gaasi (LNG) kasutamiseks ümber seadistada.

"Segastel põhjustel ehitati uutele parvlaevadele hermeetilised ruumid LNG-mahutitele, mis võtavad päris palju ruumi ära, kuid peale osteti MTU-diiselmasinad, mida ei ole võimalik LNG kasutamiseks ümber seadistada," ütles mereakadeemia laevamehhaanika lektoraadi juhataja Heino Punab Postimehele.

Kui nafta kallinemine muudaks praamidel LNG kasutamise möödapääsmatuks, tuleks uute mootorite soetamiseks investeerida kokku paarkümmend miljonit eurot.

Saartega ühendust pidavatel parvlaevadel oleks LNG kasutamine Eestis selle keskkonnasõbraliku kütuse turgu mitmekordistanud ja vähendanud märkimisväärselt ka parvlaevaliinide ülalpidamiskulusid.

Tallinna Sadama tütarfirmast TS Laevad öeldi, et praeguseks pole veel tehtud arvutusi, kui palju läheks maksma Türgis ja Poolas valmivate parvlaevade ümberehitamine LNG kasutamiseks.

Toimetaja: Karin Koppel

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: