Ajaleht: hilinevaid laevu asendavad tõenäoliselt ikka Leedo alused
Kuna Eesti mandri ja saarte vahet kurseeriva parimas seisukorras parvlaevaga Hiiumaa jäi omaniku Olav Miili sõnul tehing katki, jääb riigifirmal TS Laevad üle rentida uusi hilinevaid laevu asendama Vjatšeslav Leedo väsinud Ionas, Mercandia ja St. Ola, kirjutab Eesti Päevaleht.
Esmaspäeval algab Türgis Sefine tehases TS Laevade esimese parvlaeva Leigri üleandmine ning kuigi selle alusel peaks olema kindel, et 1. oktoobril jõuab suursaarte ja mandri vahele kurseerima üks uus parvlaev, seesama Leiger, tõmbab TS Laevade juhatuse liige Kaido Padar igaks juhuks selle ootuse vähemaks. „Me ei tea, kui kiiresti üleandmisprotsess läheb, ja me ei taha midagi ära sõnuda,” ütles ta ajalehele.
TS Laevadel on praegu juba olemas Vjatšeslav Leedolt „kõiki osapooli rahuldanud” hinnaga ostetud Regula, aga kõige mustemaks stsenaariumiks valmistudes on vaja üheks kuni kolmeks kuuks veel kuni kolme asenduslaeva. Seega võib eeldada, et kuna kogu parvlaevahanke jooksul on räägitud, kui keeruline on leida maailmast just Väinamere sadamate jaoks sobivaid laevu, on väga tõenäoline, et Vjatšeslav Leedo Saaremaa Laevakompanii (SLK) enda ja renditud laevad sõidavad edasi, märgib ajaleht.
Leedol võiksid olla pakutavas valikus just vanemad ja väsinumad laevad nagu Ionas, Mercandia (mõlemad renditud, seega saaks prahilepingud Leedo) ja St. Ola (SLK laev).
Kuigi Saaremaa vahet sõidab veel ka uuem ja korralikum laev Hiiumaa, andis selle omanik Olav Miil Eesti Päevalehele mõista, et uut kokkulepet ta riigiga ei tee. "Tegelikult on meil kevadest, juba talvest uus koht olemas, aga [siin] palutakse kogu aeg pikendada,” rääkis ta.
Väidetavalt muudab riigifirma jaoks läbirääkimised keeruliseks ka tõsiasi, et laeva Hiiumaa omanikeringi kuulub peale Miili enda ka Leedo ja nende läbisaamine ei ole kõige roosilisem.
Kaido Padar kinnitas samuti, et parvlaeva Hiiumaa rentimine on „laual olnud”, kuid rohkemat jällegi öelda ei saavat.
Toimetaja: Anvar Samost