Politsei: veokite ja busside tehniline olukord on rahuldav ({{commentsTotal}})

Reididel kontrollitakse veokite tehnilist korrasolekut ja juhtide väsimusastet.
Reididel kontrollitakse veokite tehnilist korrasolekut ja juhtide väsimusastet. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Ehkki sel nädalal toimus ühel päeval mitu liiklusõnnetust veokitega, kus purunesid rehvid ning hiljaaegu saatis Soome politsei Eesti-Soome piirilt tagasi pooled veokid, mis olid tehniliselt korrast ära, leiab Eesti politsei, et olukord on rahuldav.

Kuigi busside osakaal kõigist liiklusõnnetustest on väike, on selliste õnnetuste korral potentsiaalne ohvrite hulk tavapärasest suurem. Seetõttu on iseäranis oluline, et busside tehniline seisukord oleks kontrollitud ja nõuetele vastav. Ka õnnetusse sattuv veok on oma massi tõttu kaasliiklejatele ohtlik, sest väiksema masinaga kokku põrgates jääb paratamatult kaotajaks väiksem.

Politseimajor Kalmer Tikerpe kinnitab, et probleemid veokite ja bussidega ei piirdu üksnes rehvide või muude tehniliste puudujääkidega, pigem satutakse liiklusõnnetusse inimlike valearvestuste tõttu. "Ettevaatlikkuse puudumine manööverdamisel, ebapiisava pikivahe hoidmine, oludele mittevastav sõidukiirus," loetleb Tikerpe.

Tikerpe sõnul ei saa viimase nädala liiklusõnnetuste puhul veel sajaprotsendiliselt kinnitada, et põhjuseks oli just rehvi purunemine, sest seda peab näitama uurimine, küll aga tõdeb ta, et probleem on olemas.

Politseimajor leiab, et kõiki tehnilisi puudujääke ei saa asetada samale pulgale, mistõttu ei maksa Soome politseireidi tulemusi üle tähtsustada. "On väheohtlikud vead ja eriti ohtlikud vead - viimasel juhul ei tohi sõiduk edasi liigelda," selgitab Tikerpe.

Probleem asub rooli ja istme vahel

Tehniliste vajakajäämistena nimetab Tikerpe nii rehvirõhku, mustri jääksügavust, sisemisi ja välimisi vigastusi, aga ka vedelike leket ja sõidumeeriku nõuete rikkumist. "Bussi- või autojuht peaks hommikul garaažist väljudes ja enne sõitma asumist veenduma, et tema sõiduk on tehniliselt korras: rehvid, tuled, seadmed. Ohutus hakkab pihta ikka igaühest endast," paneb politseiametnik südamele.

Laias laastus on muresid veokitega kolm: ei peeta kinni töö- ja puhkeaja nõuetest, tehnoseisund on nõuetele mittevastav ja masinad sõidavad ülekoormusega. Ehkki veokijuhid on viidanud tööandjate nõudmistele, mis nende kolme kategooria rikkumisteni on viinud, vaatab Tikerpe ikkagi just sõidukijuhtide otsa.

"Ikkagi sõidukijuht vastutab sõiduki tehnilise seisundi eest. Töö- ja puhkeaeg on samamoodi juhi nõue ning ta peab oma aega planeerima. Ka ülekoormuse puhul vastutab juht, tema võtab selle koorma ju peale," selgitas Tikerpe. Ta leiab, et veokijuht peab laskma endale koostada graafiku, mis vastab seaduse nõuetele.

"Olukord on läinud aasta-aastalt paremaks, aga palju on veel ära teha," möönab Tikerpe. Selleks jätkab ka politsei regulaarsete reididega.



uudised
Mart Normet.

Mart Normet lahkub Eesti Laulust

Eesti laulu produtsent Mart Normet teatas saates "Hommik Anuga", et paneb oma ameti maha ja tänavune Eesti Laul ning Eurovisiooni lauluvõistlus jäävad tema jaoks viimasteks. Normet selgitas oma otsust sooviga anda iseendale ja ka Eesti Laulule võimalus arengus edasi liikuda.

Juhan Parts

Eesti muredest prii Juhan Partsi tööpõld laiub nüüd Ukrainast Aafrikani

Euroopa Kontrollikoja liige Juhan Parts on Eesti muredest vaba mees, kes kodumaa asjadel silma peal hoiab, aga mõtleb nüüd probleemidele Ukrainast Aafrikani. Toomas Sildam kohtus Juhan Partsiga reedel riigikogu kohvikus, kui Parts oli lõpetanud just kohtumise parlamendi Euroopa Liidu asjade komisjoniga.

SUUR LUGU: VALDO PANT 90
Valdo Pant

Valdo Pant: ühel päeval atakiga haiglas, järgmisel süstamatkal

Tõenäoliselt ei saa me kunagi lõpuni teada, milline inimene oli Valdo Pant, kuna ajaga on hakatud teda kohati lausa müstifitseerima. Eesti ringhäälingu esimene tõeline telestaar suutis kolleegide sõnul võluda šarmiga nii tavainimesi kui ka tsensoreid, aga tööharjumustelt oli ta vanakurat ise nii enda tervise kui ka teiste vastu.

uudised
uudised
intervjuu viimasel tööpäeval
Tõnis Lukas ja Toomas Sildam Eesti Rahva Muuseumis.

Tõnis Lukas: erakonnapoliitika saali ERM-i ei tule

Reedel on Tõnis Lukase viimane tööpäev Eesti Rahva Muuseumi (ERM) direktorina. Alljärgnev Toomas Sildami intervjuu temaga on kiire ja veidi rappuv vankrisõit läbi mineviku, oleviku ja riivates tulevikku.

MUUTUV MEEDIAÄRI
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: